Ik doe een mbo opleiding en ik heb een basistoeslag gevraagd tot aan december zou ik dit krijgen. En nu is mijn vraag of ik dit moet terugbetalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je stopt met je opleiding op niveau 1 of 2 hoef je de tot dan toe ontvangen studiefinanciering (basisbeurs en aanvullende beurs) niet terug te betalen.

De studiefinanciering op niveau 3 of 4 is een prestatiebeurs.
Als je je studie stopt in je eerste jaar vóór 1 februari kun je je beurs /studiefinanciering laten omzetten in een gift. Als je een lening hebt genomen, moet je die natuurlijk wel terugbetalen. Lees de informatie in bron 1.

Let op: denk eraan dat je je studentenreisproduct stopzet uiterlijk de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Vanaf de eerste van deze maand mag je niet meer met je studentenreisproduct reizen.
fisbel