Kan je als grensarbeider in belgie doppen?

Mijn vriend werkt in belgie en nu moeten alle belgen doppen maar hij moet blijven werken kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Normalerwijze zou jouw vriend ook in aanmerking komen voor een "normale" werkloosheiduitkering, maar dit is een tijdelijke werkloosheidsuitkering en daar kom je alleen voor in aanmerking als je in België verblijft.

In deze tijd mag hij heel blij zijn dat hij die 3 dagen mag werken, dat scheelt 30% per dag aan financieën, die zijn collega's niet krijgen!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit goeie antwoord! :) Hij heeft heeel veel zin om te gaan werken haha...

Andere antwoorden (1)

Dus "alle Belgen" zijn ontslagen en krijgen nu een werkeloosheidsuitkering?
[ dat is namelijk 'doppen' of stempelen'.]

En jouw vriend is niet ontslagen, dus hoeft hij ook geen uitkering,
dus hoeft hij ook niet te doppen.
Mag hij toch blij zijn dat hij nog werk heeft?

Toegevoegd na 5 uur:
Als jouw vriend Nederlander is, dan kan hij niet in Belgie een werkeloosheidsuitkering krijgen (doppen)
Als hij werkeloos zou worden (ook als dat tijdelijk is) dan kan hij
in Nederland een werkeloosheidsuitkering aanvragen.
Hij kan niet in Belgie doppen!
https://www.svb.nl/int/nl/bbz/werkloos/werkloos_in_belgie/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij moeten nu "maar" 3 dagen doppen daarna weer gewoon werken...dus ze hebben hun baan nog wel en mijn vriend natuurlijk ook...ze krijgen 70 % betaald.
Maar mijn vraag is ook of dat grensarbeiders dus ook mogen doppen?
3 dagen hun krijgen betaald en me vriend moet wel die 3 dagen werken...