ik ben ziek is mijn werkgever financieel verantwoordelijk voor mij na afloop van mijn contract?

Ik ben ziek sinds 13juli 2014 mijn contract verloopt 2 oktober 2014.

Ik heb anderhalf jaar bij mijn werkgever maar vraag is dus of mijn werkgever verantwoordelijk is totdat ik beter ben of het uwv

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies wat JC schrijft . Voor einde overeenkomst moet er door jou de arbo de huidige verzekering een enorme vracht papier worden ingevuld echt een pakket en dan neemt de UWV het over mogelijk nog een extra keuring . Maar de wetgeving gaat veranderen mogelijk na 2015 blijf je min of meer in dienst per 1 jan of per 1 juli niemand die het weet behalve de minister Asscher .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijf je min of meer in dienst? Lijkt me dat daar dan veel misbruik van word gemaakt want ik ken wel een paar mensen die gewoon de ziektebed in zijn gegaan toen ze hoorden dat hun contract niet werd verlengt

Antwoorden (1)

Jij bent zelf verantwoordelijk voor jouw genezingsproces, maar jouw werkgever hoeft jou na de verloopdatum van het contract niet meer te betalen. Jij gaat dus a.h.w. ziek naar het U.W.V.
jc54