Heb je recht op studiefinanciering tussen 2 studies in ?

Mijn zoon (18) is in mei klaar met zijn vwo en begint eind augustus op de universiteit. Heeft hij in de tussen liggende maanden recht op studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, hij heeft geen recht op studiefinanciering. Dit aangezien hij in september pas begint met zijn studie. Aangezien hij nog niet is begonnen met een studie, valt er ook niets te financieren. Kijk anders ook even op de site van de DUO (voorheen IB-Groep)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, om stufi te krijgen moet je ingeschrevern staan bij een onderwijsinstelling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad nee. Ik heb een maand tussen twee studies onterecht studiefinanciering en ov recht gebruikt. De studiefinanciering kan in dat geval verrekend worden als je er daarna weer recht op hebt, als een voorschot. Maar OV recht niet die zal ik dus terug moeten betalen. Mijn tip is dan ook zorg dat je het OV recht verwijderd op tijd.