Is een auto wel verzekerd als de verzekering de kenteken en meldcode kwijt is?

Sinds vrijdag rij ik in een nieuwe auto en belde vandaag mijn verzekering op voor mijn polis. Ze gaven aan dat de auto wel vezekerd is, maar dat ze de kenteken en meldcode kwijt zijn.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik weet wel dat ik het door kan geven, maar ik ben LAAAIIIEENNDD op mijn verzekeraar! Hoe kunnen ze zo omgaan met deze gegevens. Als ik een ongeluk had gehad.. Wat dan? Ik wil bij ze weg met mijn hele bedrijf 8 auto's dit is niet de eerste keer dat ze me teleurstellen! Maar dit is toch wel zo slecht!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

De verzekeringsmaatschappij geeft aan dat de auto verzekerd is. Dat is dus al het antwoord op je vraag.

Dat ze kenteken en meldcode kwijt zijn, is niet zo'n probleem. Je kenteken ken je, de meldcode staat op je autopapieren.

Vertel de verzekeraar telefonisch wat jouw kenteken en meldcode zijn, en stuur ze daarna deze gegevens per brief om het officieel te maken. Voor de zekerheid met een kopie van je autopapieren erbij waarop de meldcode goed leesbaar is.

Toegevoegd na 1 uur:
Definitieve zekerheid heb je zodra je de bevestiging van voorlopige verzekering in huis hebt, en daarna zodra je de polis ontvangt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Wanneer de verzekeraar aangeeft dat de auto is verzekerd, is deze verzekerd.

Het word pas moeilijk wanneer er iets gebeurd en de verzekeraar geeft aan dat de auto niet is verzekerd. Je kan moeilijk bewijzen dat de verzekeraar dit eerder heeft aangegeven.

Mijn advies is doorvragen bij de verzekeraar, geef aan dat je niet helemaal gerust bent op wat er aan de telefoon wordt gezegd en geef aan hoe jij de zekerheid hebt dat je auto verzekerd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verzekeraar heeft voor jou een voertuig in de voorlopige dekking gezet. De volgende stap is bij de RDW melden dat deze wam verzekerd is zodat bij een registervergelijking jij er niet als onverzekerd uitkomt. Hiervoor hebben ze het kenteken en de meldcode nodig. Waarom ze deze niet hebben genoteerd op het moment dat jij het voertuig opgaf weet ik niet en is slordig. Maar zij moeten een auto in hun systeem hebben aangemeld op het moment dat jij belde, dus ja, het voertuig was (is) verzekerd.