Kan ik bij mijn vorige werkgever reiskostenvergoeding claimen die ik vanaf 2007 niet heb ontvangen...Zo ja, hoe doe ik dit dan?

Kwam er toen ik overgenomen was Door de nieuwe eigenaar achter dat ik geen reiskostenvergoeding kreeg van mijn oude werkgever...in mijn arbeidsvoorwaarden stond echter dat werknemers reiskostenvergoeding kregen mits ze 10 km het werk wonen...mijn woonwerkverkeer afstand enkele reis is 10km

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als het bedrijf waar je werkte is overgenomen hoe wil je dit dan bij de vorige eigenaar verhalen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is de route ook via de korte route 10km? En ook via routeplanner? Verder stond er in de arbeidsvoorwaarden dat je recht op reiskostenvergoeding had, je had dus zelf ook eerder aan de bel kunnen trekken.
paulus811
9 jaar geleden
Daar ben ik het wel mee eens. Als je in 7 jaar nooit eens de arbeidsvoorwaarden hebt doorgenomen, was het kennelijk niet zo belangrijk. Maar de vraag zelf blijft natuurlijk wel terecht in juridisch opzicht.

Het beste antwoord

Binnen een jaar na overname is de oude werkgever nog aansprakelijk voor onrechtmatigheden in de oude arbeidsvoorwaarden. Dat is wettelijk zo geregeld.

Maar de vraag is wat de criteria waren voor uitbetaling. Welke planner wordt gebruikt om de afstand te bepalen. Gaat de vergoeding in voor afstanden boven de 10 km, of wordt 10 km ook meegeteld....

Wellis zijn de voorwaarden bij de nieuwe werkgever gunstiger en dan mogen ze worden toegepast. Als de nieuwe voorwaarden ongunstiger zijn, moet de nieuwe werkgever de oude nog een jaar na overname respecteren.

Succes!
paulus811