Heb ik recht op ww na 8 maanden voor een uitzendburo gewerkt te hebben? Het bedrijf waar ik via het uitzendburo voor werk heeft me niet meer nodig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ja. Omdat je minder dan een jaar maar minstens 26 weken hebt gewerkt heb je recht op 3 maanden ww, gebaseerd op het gemiddelde dagloon wat je hebt verdiend.
Uiteraard bestaat het recht op ww alleen zo lang aan de voorwaarden wordt voldaan. Denk o.a. aan de (aantoonbare) sollicitatieplicht. Je moet er alles aan doen om weer aan het werk te komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB: uiteraard is er geen recht op ww als je aansluitend (al dan niet via hetzelfde uitzendbureau) werk vindt voor hetzelfde aantal uren.
Computoon