Moet ik belasting betalen over het hosten van een workawayer?

Ik heb wel een huis, maar geen handige handjes. En het concept van workaway vind ik tof. Ik overweeg mijzelf aan te melden als host. Hulp tegen kost en inwoning.
Het zou dan gaan over een korte termijn. Hoe ziet de belastingdienst dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Wat is een workaway?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een workawayer is een persoon uit -meestal- een ander land die in ruil voor kost en inwoning een dienst verricht. Dat is in bijna alle gevallen bijvoorbeeld helpen met klussen, oppassen op kinderen, maar het kan echt vanalles zijn. Het meest gangbaar is dit op boerderijen, waar je tegen kost en inwoning dan enkele uren per dag helpt. Het is dus een soort "betalen" van je verblijf en eten door er voor te werken. Voorbeelden kun je vinden op workaway.info. Dat is de site waarbij hosts en workers met elkaar in contact kunnen komen. Als host maak je een profiel, schrijf je wat je te bieden hebt en wat je vraagt, en als workawayer kies je een bestemming, het soort werk wat je wilt doen, etc.

Het beste antwoord

Als er geen geld over en weer gaat is er weinig aan de hand. Iemand logeert bij jou en knapt wat klusjes op. Is hetzelfde als een vriendendienst.
Er komt geen geld aan te pas. Er valt niks te belasten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er geen geld over en weer gaat is er weinig aan de hand. Iemand logeert bij jou en knapt wat klusjes op. Is hetzelfde als een vriendendienst.
Er komt geen geld aan te pas. Er valt niks te belasten.