Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt het uit of ik een (2e) baan vind voor of na mijn ontslag?

Feit: Ik werk al meer dan 10 jaar 12 uur in de week. Ik word over een aantal maanden ontslagen en heb recht op WW.

Bewering: het is slim om nu snel een 2e baan te vinden, voordat ik ontslagen wordt. Na mijn ontslag krijg ik dan gewoon WW voor die 12 uur van mijn eerste baan. Als me dat niet lukt en ik vind pas een baan na mijn ontslag, dan stopt direct mijn WW.

Klopt mijn bewering?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
844
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik kan me niet voorstellen dat je ww krijgt terwijl je een (2e) baan hebt. Je kan volgens mij hooguit aangevuld worden tot die 12 uur die je nu werkt. Maarrrr dit is puur bedacht op logica mijnerzijds.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Als jij een andere baan hebt, en of je die nu al vindt of als je ww hebt maakt niet uit. krijg je eventueel aanvulling WW.
Je werkt nu 12 uur, zou je 7 uur gaan werken dan krijg je 5 uur WW aangevuld. Het is niet zo, zoals jij denkt (als ik het goed lees) dat je naast die baan die je vindt volledige voor 12 uur WW krijgt.

Toegevoegd na 34 minuten:
Als je een baan van meer dan 12 uur krijgt krijg je geen WW meer, niet als je die baan al hebt bij beëindigen van je huidige baan, ook niet als je al WW hebt
(Lees meer...)
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als de tweede baan er later is, stel dat dat een baan is van 16 uur, dan krijgt hij/zij helemaal geen ww meer, als die baan pas komt als hij/zij al ww krijgt. Als hij/zij de baan al heeft dan wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap er niks van, wat is het nou?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden