Wat moet ik doen om mijn bijbaantje op te zeggen?

Ik ben 17 jaar en heb een bijbaantje bij de McDonalds. De mensen die er werken bevallen me totaal niet dus eigenlijk wil ik weer stoppen. Ik heb echter een contract van 1jaar en heb geen idee hoe ik dit kan stop zetten, aangezien dit mijn eerste baantje is. Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals anderen al aangeven kun je een contract voor bepaalde tijd niet zomaar tussentijds opzeggen. Maar de kans is redelijk aanwezig dat als jij aangeeft bij je baas eigenlijk weg te willen, hij je wel laat gaan. Die zit immers ook niet te wachten op ongemotiveerde medewerkers, en zeker in deze tijd zijn er genoeg werkzoekenden die blij zijn met elk baantje wat ze kunnen krijgen.

Antwoorden (3)

Contract is altijd opzegbaar. Staat erin, waarschijnlijk 1maand in jou geval.. Briefje schrijven, handtekening en inleveren. Je Ouders kunnen je vast wel helpen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is de bron hiervan?
Want tijdelijke contracten zijn vaak juist niet voortijdig opzegbaar.Als de werkgever dan niet akkoord gaat met je ontslagverzoek, dan moet je je contract gewoon uitdienen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een jaarcontract is niet zo maar opzegbaar. - van mij
Computoon
9 jaar geleden
Het antwoord is dan ook fout.
In principe kun je een contract voor een bepaalde tijd, zoals in jouw geval niet opzeggen, tenzij hier in het contract zelf afspraken over zijn gemaakt. (zie bron 1)

Een contract heeft over het algemeen wel een proeftijd, meestal van één maand bij een jaarcontract. Tijdens deze periode kan het contract per direct opgezegd worden. Het is echter niet verplicht om een proeftijd in een contract te hebben. (zie bron 2)

Maar als jij bij je baas aangeeft dat je ongelukkig bent in je baan dan is daar over het algemeen echt wel een oplossing in te vinden, zeker bij het werk dat jij hebt.

Toegevoegd na 41 seconden:
Dit is volgens de Nederlandse wetgeving, in België zal het wellicht anders zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als in je jaarcontract niet staat dat je tussentijds mag opzeggen en je doet dat toch, dan kom je je contract niet na. Het kan volgens de regels zo lopen dat je werkgever een schadevergoeding van je vraagt.

Maar ik zou zeggen: Ga erover praten met je baas. Als ik je baas was, ging ik op zoek naar een oplossing waar jij ook happy van wordt.