Wat moet ik doen om mijn bijbaantje op te zeggen?

Ik ben 17 jaar en heb een bijbaantje bij de McDonalds. De mensen die er werken bevallen me totaal niet dus eigenlijk wil ik weer stoppen. Ik heb echter een contract van 1jaar en heb geen idee hoe ik dit kan stop zetten, aangezien dit mijn eerste baantje is. Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken?
Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Contract is altijd opzegbaar. Staat erin, waarschijnlijk 1maand in jou geval.. Briefje schrijven, handtekening en inleveren. Je Ouders kunnen je vast wel helpen

In principe kun je een contract voor een bepaalde tijd, zoals in jouw geval niet opzeggen, tenzij hier in het contract zelf afspraken over zijn gemaakt. (zie bron 1) Een contract heeft over het algemeen wel een proeftijd, meestal van één maand bij een jaarcontract. Tijdens deze periode kan het contract per direct opgezegd worden. Het is echter niet verplicht om een proeftijd in een contract te hebben. (zie bron 2) Maar als jij bij je baas aangeeft dat je ongelukkig bent in je baan dan is daar over het algemeen echt wel een oplossing in te vinden, zeker bij het werk dat jij hebt. Toegevoegd na 41 seconden: Dit is volgens de Nederlandse wetgeving, in België zal het wellicht anders zijn.

In je contract kan je dat terugvinden maar in het algemeen is een contract opzegbaar voor beide partijen, ik zou eerst wel praten met diegene die hierover gaat bij je werkgever, die vind vast de beste oplossing, succes! www.insenique.nl

Als in je jaarcontract niet staat dat je tussentijds mag opzeggen en je doet dat toch, dan kom je je contract niet na. Het kan zijn dat je werkgever een schadevergoeding van je vraagt.

Als in je jaarcontract niet staat dat je tussentijds mag opzeggen en je doet dat toch, dan kom je je contract niet na. Het kan volgens de regels zo lopen dat je werkgever een schadevergoeding van je vraagt. Maar ik zou zeggen: Ga erover praten met je baas. Als ik je baas was, ging ik op zoek naar een oplossing waar jij ook happy van wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100