Orderbevestiging gehad maar nog niets ondertekend, is dit bindend?

Ik heb mijn gegevens op een site voor abonnementen ingegeven. Ik heb hierna een orderbevestiging via de mail gehad. Hierin is het contract bijgevoegd en is gevraagd de bestelling af te ronden. Hier heb ik echter niets mee gedaan, geen handtekening, kopie identiteit of bankrekeningafschrift terug gemaild ter - lijkt mij - bevestiging (binding).

Ben ik dus ook maar op enige manier verplicht (of iets aangegaan om) dit bedrijf iets te moeten betalen?

Toegevoegd na 20 minuten:
Het gaat over een telefoon abonnement.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Korte antwoord is nee. Omdat je het contract nog niet ondertekend hebt, zit je nergens aan vast. Daar komt nog eens een wettelijke bedenktijd van 14 dagen bij die je bij heel veel producten krijgt. En deze bedenktijd geldt ook voor abonnementen die online zijn afgesloten. Deze bedenktijd gaat in zodra je de dienst ontvangen hebt. Indien, zoals in jou geval, dit nog niet is gebeurt kan jij altijd van de koop afzien. Wel is het netjes om dit aan te geven bij de webshop waar je de ordebevestiging hebt ontvangen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100