Orderbevestiging gehad maar nog niets ondertekend, is dit bindend?

Ik heb mijn gegevens op een site voor abonnementen ingegeven. Ik heb hierna een orderbevestiging via de mail gehad. Hierin is het contract bijgevoegd en is gevraagd de bestelling af te ronden. Hier heb ik echter niets mee gedaan, geen handtekening, kopie identiteit of bankrekeningafschrift terug gemaild ter - lijkt mij - bevestiging (binding).

Ben ik dus ook maar op enige manier verplicht (of iets aangegaan om) dit bedrijf iets te moeten betalen?

Toegevoegd na 20 minuten:
Het gaat over een telefoon abonnement.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb je je rekeningnummer ook doorgegeven, en stond ergens dat de abonnementskosten automatisch worden afgescchreven van je rekening? ik weet niet wat onder 'bestelling afronden' wordt verstaan. Handtekening, kopie identiteit, fysieke handtekening en bankafschrift zijn niet noodzakelijk om online abonnementen af te sluiten..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad mijn rekening doorgegeven en nou dat tweede is altijd zo toch? Dat derde weet ik eerlijk gezegd ook niet vandaar de vraag omdat ik niet weet of mijn actie's daadwerkelijk tot een bestelling hebben geleid. Maar dit stond er overigens ook bij: De overeenkomst komt tot stand door ondertekening door de klant van dit formulier Dit staat onder contract mobiele telefonie. Geld dit dan voor heel het contract of slechts voor de provider en ben ik de tussenpersoon (de site) wel iets schuldig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sowieso heb je bij bijna elke koop via internet, product of dienst, recht op bedenktijd. Binnen 14 dgn kun je zonder opgaaf van reden van de koop afzien. Dus mocht je twijfelen of het contract al definitief was, kun je even mailen dat je het annuleert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me een goed antwoord op de vraag, kun je beter als antwoord zetten dan als reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat pptz zegt, je zit er nooit meteen aan vast tenzij je iets in een fysieke winkel koopt, dan is ruilen of terugbrengen geen recht, Nu kun je er vanaf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was inderdaad een goed antwoord geweest, dus bedankt voor je goede en snelle antwoord pptz!

Het beste antwoord

Korte antwoord is nee.

Omdat je het contract nog niet ondertekend hebt, zit je nergens aan vast.
Daar komt nog eens een wettelijke bedenktijd van 14 dagen bij die je bij heel veel producten krijgt.
En deze bedenktijd geldt ook voor abonnementen die online zijn afgesloten.
Deze bedenktijd gaat in zodra je de dienst ontvangen hebt.
Indien, zoals in jou geval, dit nog niet is gebeurt kan jij altijd van de koop afzien.
Wel is het netjes om dit aan te geven bij de webshop waar je de ordebevestiging hebt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was nog een beetje terughoudend met mailen, omdat ik dacht dat, dat een soort bevestiging was. Goed advies om dat wel te doen.