Wat voor effect heeft het strategie van Coca Cola? ( zie toelichting)

Ik ging een aantal artikels over Coca Cola lezen en kwam erachter dat Coca Cola meerdere bedrijven heeft zoals :

* Coca Cola HBC
* Coca Cola Amatill

Het doel van deze bedrijven is niet verschillend dan de hoofdbedrijf Coca Cola Company.

***Waarom vond Coca Cola het dan nodig om meerdere dochterondernemingen met hetzelfde doel te openen?

Iets later heb ik deze stukje op Wikipedia gelezen

''Anchor bottler is a term used by cola beverage manufacturers for their major bottlers around the world.

The Coca-Cola Company employed the strategy of "anchor bottlers" to penetrate markets like China, Eastern Europe and Russia.''

***Waarom zou Coca Cola een dochteronderneming nodig hebben om in de markt te komen in landen zoals China en Rusland?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tjee ! Vaak wordt gedaan in landen inderdaad zoals je al aangeeft . Die eerst gesloten waren en toen ze binnen wilden komen moesten ze vaak ter plaatse aan regels voldoen ! Qua productie , samenstelling , lokale en landelijke heffingen . Vaak wordt de deal op regering's niveau gedaan dus toen Coca cola in Rusland werd toe gelaten moest de politiek daar dus er toestemming voor geven . ( dus € schuiven misschien ?) de Mac in China was ook niet even een franchise nemer die dacht kom ik begin een Mac . Nee die had contacten nodig of anders om de Mac zocht contact met ( ja niet met de plaatselijke ) de politiek . Of zelfs een hoge Amerikaanse Handels delegatie zegt iets van doen jullie de deur open voor ? dan wij voor ?! En ja dan een aparte import maatschappij met mogelijk plaatselijke directie en productie . Bij bij zondere omstandigheden kan de productie gewoon doorgaan en bij een rare Politiek ingegeven claim wordt niet het hele concern getroffen . Maar het belangrijkste is dat er door het land in kwestie beter belasting gepakt kan worden en een dikke vinger in de pap .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100