welk bedrag moet ik intypen wanneer ik belasting aangifte doe voor mn onderneming?

Voor mijn eigen bedrijf moet ik nu belasting aangifte doen, maar welk bedrag moet ik invullen. Het gaat om het eerstekwartaal nu.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je het iets meer omschrijven bv wat je bedoeld met wel bedrag waar? Je moet namelijk veel bedragen invullen.
Als je niet weet hoe het moet kun je beter iemand in je omgeving ( ik ga er maar van uit dat je er niet voor wilt/kunt betalen) die er verstand van heeft vragen om je te helpen dan kun je het de volgende keer waarschijnlijk zelf doen.

Antwoorden (2)

Bij deze aangifte die je elk kwartaal moet doen, gaat het om de BTW.

Je moet dus van alle bonnetjes (inkoop) het totaal bedrag optellen en het BTW bedrag optellen.

Daarnaast moet je ook aangeven hoeveel BTW je hebt berekend aan klanten. De uitgaande facturen dus.

Als het eerste bedrag (inkomende facturen) hoger is dan het tweede (uitgaande) dan krijg je geld terug.

Let er wel op dat je de eerste drie jaar als startende ondernemer recht hebt op veel kortingen. Waardoor je waarschijnlijk geen BTW hoeft af te dragen van de uitgaande facturen.

Als je nog zo weinig weet van de administratie rond je nieuwe bedrijfje dan is het misschien goed om een bijeenkomst te volgen. Deze worden georganiseerd door de belastingdienst en ook door de kamer van koophandel. Ze zijn vaak gratis.
Het is allemaal niet moeilijk maar het is wel een hele uitzoekklus in het begin (ben nu zelf twee jaar bezig)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het ten stelligste afraden om zelf boekhouding te doen van een zaak. De regels veranderen bijna constant en alleen een boekhouder is hiervan op de hoogte.
Hop naar een boekhouder dus.