welk bedrag moet ik intypen wanneer ik belasting aangifte doe voor mn onderneming?

Voor mijn eigen bedrijf moet ik nu belasting aangifte doen, maar welk bedrag moet ik invullen. Het gaat om het eerstekwartaal nu.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij deze aangifte die je elk kwartaal moet doen, gaat het om de BTW. Je moet dus van alle bonnetjes (inkoop) het totaal bedrag optellen en het BTW bedrag optellen. Daarnaast moet je ook aangeven hoeveel BTW je hebt berekend aan klanten. De uitgaande facturen dus. Als het eerste bedrag (inkomende facturen) hoger is dan het tweede (uitgaande) dan krijg je geld terug. Let er wel op dat je de eerste drie jaar als startende ondernemer recht hebt op veel kortingen. Waardoor je waarschijnlijk geen BTW hoeft af te dragen van de uitgaande facturen. Als je nog zo weinig weet van de administratie rond je nieuwe bedrijfje dan is het misschien goed om een bijeenkomst te volgen. Deze worden georganiseerd door de belastingdienst en ook door de kamer van koophandel. Ze zijn vaak gratis. Het is allemaal niet moeilijk maar het is wel een hele uitzoekklus in het begin (ben nu zelf twee jaar bezig)

Ik zou het ten stelligste afraden om zelf boekhouding te doen van een zaak. De regels veranderen bijna constant en alleen een boekhouder is hiervan op de hoogte. Hop naar een boekhouder dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100