Kan ik mijzelf opgeven als "betaalde financiële ondersteuning"?

Ik heb een paar keer iemand geholpen met grote schulden te regelen, in kaart brengen en deurwaarders benaderen en afbetalingen regelen. Ben daar erg bedreven in geworden en zou dat tegen een betaling, voor meerderen willen gaan doen. Mag ik dat doen/kan ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Schuldhulpverlening mag alleen om niet, dus zonder dat er een vergoeding tegenoverstaat. In andere gevallen ben je strafbaar

Toegevoegd na 10 minuten:
Zie hier de bron

Toegevoegd na 13 minuten:
Of je moet in een van de catergorieen vallen die de wet noemt (bewindvoerder, advocaat, gemeente, etc.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Is dat zo graag een linkje daar van Mirri2811
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer, ik dacht al zoiets. Ik vond leuk om te doen en heb best veel bereikt (zelfs bij de bel.dienst) ... misschien toch een cursus gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En een budgetbeheerder ... heeft die dan ook een diploma?
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.nvvk.eu/nvvk_smal.php/budgetbeheer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste vragensteller, vergeet niet, je bent nooit te oud om te leren. Kijk eens voor een tweejarige HBO opleiding AD SFD (Associate degree Sociale Financiële Dienstverlening) Dan werk je misschien niet voor jezelf, maar voor een bedrijf wat wel doet wat jij leuk vindt! En een budgetbeheerder beheert het budget, die bemoeit zich verder niet met de aflossing van schulden en maakt al helemaal geen afspraken daarover, dat doet de klant zelf. Zoals het er nu voorstaat heeft een budgetbeheerder geen diploma nodig, het is een vrij beroep. Maar vergeet niet dat als je dit werk gaat doen, je ook verantwoordelijk bent voor als het mis gaat en de klant jou verantwoordelijk kan stellen. Ik zou zeggen, haal een passende opleiding, meld je aan bij een branchevereniging en win daar informatie. Waar een wil is, is een weg.