kan je een hogere hypotheek nemen om ook een verbouwing/inrichting mee te financieren?

kan je een hogere hypotheek nemen zodat je daar ook de verbouwing/inrichting mee kan financieren. Of moet je hier een aparte lening voor afsluiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat hangt van de hypotheekverstrekker af. Aankoop/verbetering/verbouwing/onderhoud: geen probleem. Inrichting: twijfelachtig (die kan door de bank niet meeverkocht worden als je huis gedwongen in de verkoop gaat).

De hypotheekrente over het eventuele 'inrichtingsdeel' is in ieder geval niet fiscaal aftrekbaar. De overheid wil meubels en witgoed niet mee 'sponsoren'.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het meefinancieren van inrichting die een vast onderdeel van het huis wordt (keuken, badkamer) zal wel lukken, die maakt de waarde van het huis hoger.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
keuken en badkamer vallen dan ook niet onder inrichting :-)