Tips voor 2 personen die een e-mail delen?

Voor werk moeten twee personen van dezelfde functie een e-mail delen, heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Want als de een bijv. een e-mail bekijkt is die al gelezen voor de ander etc.
Ik wil graag regels opstellen voor het gebruik hiervan.

Ieder advies is welkom!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Als het absoluut noodzakelijk is dat beide personen alle e-mails lezen, zou het misschien een optie zijn om de mail die het vroegst binnen is gekomen weer op ongelezen te zetten, zodat de ander weet tot waar alles gelezen/beantwoord is.

Verder zou er overleg gepleegd kunnen worden bij een bijzondere mail en mails die dagelijks voorkomen kunnen wel gewoon beantwoord worden. Het moet niet zo zijn dat bij elke mail overleg gepleegd moet gaan worden, want dat gaat ten koste van het andere werk, maar het moet ook niet zo zijn dat er te weinig overleg komt waardoor iemand zich uitgesloten gaat voelen omdat de ander alle reacties afhandelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou kunnen werken met twee mappen..

persoon A en B
Inbox algemeen: Hier komt de mail in
Map A: Map voor A
Map B: Map voor B

Als A iets heeft gelezen in algemeen, verplaats naar map B
als B iets heeft gelezen in algemeen, verplaats naar map A

als er iets belangrijks door A wordt gelezen in algemeen: Kopieer naar A en B > verwijder algemeen
Als er iets............ door B...

etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
E.e.a. is afhankelijk welk mailprogramma je gebruikt en de mogelijkheden bij je provider, ik ga er van uit dat je een eigen domeinnaam hebt.
Ik zal het in stappen aangeven omdat het anders onoverzichtelijk wordt.

1. maak 2 mailadressen aan en geef die ieder een afzonderlijke mailbox b.v. plan1@voorbeeld.nl en plan2@voorbeeld.nl

2. maak een mailadres aan waar je geen box aanknoopt maar een verzendlijst b.v. planning@voorbeeld.nl

Op het moment dat iemand een mailtje stuurt naar planning@voorbeeld.nl, komt de mail op plan1 en plan2 binnen.

Dan zul je de instellingen van plan1 en plan2 aan moeten passen: bij de identiteit van deze zet je bij plan1
"antwoord aan" planning@voorbeeld.nl
en bij "b.c.c." plan2@voorbeeld.nl
Doe dit ook bij plan2, alleen dan vul je in bij "b.c.c." plan1@voorbeeld.nl

Als een van de beide werknemers (zonder onderling overleg) de mail dan beantwoordt, krijgt de andere werknemer automatisch ook het antwoord in zijn / haar mailbox, dat is de "b.c.c." functie in dit geval.
Zodra de klant deze mail weer beantwoordt, komt dit weer binnen op beide mailboxen, dat is de "antwoord aan" functie.

Er zijn natuurlijk veel professionelere oplossingen, maar dit werkt op kleine schaal ook prima.

Succes.

Toegevoegd na 18 minuten:
De verzendlijst moet natuurlijk de mailadressen plan1@voorbeeld.nl en plan2@voorbeeld.nl bevatten, was ik even vergeten te vermelden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan er ook een kleurtje aan geven. bijv rood als de ander het ook zou moeten leze, geel voor afgehandelt enz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij werken met 4 in 1 algemene mailbox. Iedereen heeft een persoonlijke kleur voor de dingen waar hij/zij mee bezig is, maar wat toch belangrijk is voor een ander. De mail die voor 1 persoon is om te lezen en af te handelen wordt verplaatst naar de eigen individuele mailbox.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idem hier, hele rij kleurtjes aangemaakt