Wat is de beste manier om de financiële situatie van een zorginstelling in kaart te brengen?

Ik heb geen hele diepgaande informatie en dat hoeft ook niet. Maar feit is wel dat er veel meer kosten zijn dan opbrengsten.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben het liefst op zoek naar een bestaande mal of methode.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Een zorginstelling zal toch wel een boekhouder hebben? Die moet de financiele situatie haarfijn kunnen uitleggen.
ronron1212
9 jaar geleden
Dat kan ik zo geen antwoord opgeven daarvoor moet ik de jaarrekening kunnen inzien en de begroting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even bellen met de boekhouder en anders een uittreksel opvragen bij de KVK
ronron1212
9 jaar geleden
En wat wil je dan met een uittreksel van de kvk?

Antwoorden (1)

Als er budgetten per afdeling zijn, kijk dan eens hoe en welke afdeling heel erg van het budget afwijkt, en waar die afwijkingen dan in zitten, wat voor soort kosten zijn het. Houdt de afdeling over is het budget te ruim, grote tekorten opsporen en die weer splitsen, welk onderdeel is verantwoordelijk voor de budgetoverschrijding. Zijn er geen budgetten, voer dit dan in, of stel centrale inkoop verantwoordelijk voor het beoordelen van de uitgaven. Is er weinig controle haal de gegevens dan naar boven bij de hoofden van de afdelingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ga ik zeker meenemen! Echter, waar ik meer naar op zoek ben is een bestaande methode of mal om zoiets uit te rekenen. Het verhaal van het waarom is ontzettend lang en ingewikkeld, en daar ga ik jullie niet mee vervelen.