Wordt ik opgelicht door een investeerder?

Ik werk voor een bedrijf in Turkije. Ik kreeg een mail van een Rus dat hij geld wil investeren in ons bedrijf. Het geld staat op een rekening in China. Het bedrijf in China will 4680€ van ons voor de overmaking van 1.200.000€ naar ons bedrijf als belasting en verwerkingskosten. Dit kunnen ze niet afhalen van de 1.200.000€. Dus we moeten het eerst naar hun rekening overmaken voordat ze het investeringsbedrag aan ons kunnen overmaken. Ik denk aan oplichting, vooral omdat beide personen alleen contact per mail willen. Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat denk je nou, uiteraard is dit een poging tot oplichting.
Ritsuka
9 jaar geleden
Oplichters
ItisILeClerc
9 jaar geleden
zelfs Nigeriaanse oplichters zijn nog subtieler
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik denk het ook. Maar ze hadden het allemaal zo professioneel opgesteld. We hebben gezegd dat we het bedrag alleen willen betalen als ze eerst alleen 100.000€ zouden overmaken. Daarna zouden we het gaan betalen en daarna zouden ze het restbedrag overmaken. Ze hadden zelfs een transactie formulier gestuurd van de bank van de overmaking van 100.000€. Na 2 dagen kregen we bericht van het bedrijf in China dat de bank de transactie had gecanceld en dat we toch eerst het bedrag van 4680€ moesten betalen. Ja, toen werd het allemaal heel ongeloofwaardig.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Kijk hier maar eens naar:
http://www.youtube.com/watch?v=kgbXvLglYAw Dit gaat over dit soort oplichters (en is erg lachwekkend ook)

Het beste antwoord

100 procent oplichting.

1 niemand investeert zomaar geld op basis van een email.
2 Als ze echt geld zouden willen storten kan dat ook zonder dat je eerst een bedrag hebt over gemaakt. (Als je er even over nadenkt weet je dit zelf ook )
3 dit is een zeer bekende oplichtingstruc die dagelijks geprobeerd wordt in de hoop weer een slachtoffer te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik krijg bijna wekelijks dit soort e-mails binnen. Ben om deze reden ook bezig van e-mailadres te veranderen omdat wanneer je e-mailadres eenmaal in het fraude/oplichtingscircuit zit je continue met dit soort e-mails geconfronteerd wordt.
Ook nooit op een link in betreffende mailbericht klikken want dan wordt je computer besmet.