Hoe komt Google aan 500 miljoen dollar in contanten?

Ik lees net op NU.nl dat Google een start-up (SkyBox) koopt met 500 miljoen in contanten. Echter vraag ik me nu af: Hoe komen ze aan dat contant geld? Ik begrijp wel dat ze het geld hebben, maar hoe komen ze aan 500 miljoen dollar in contanten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het gaat hier niet letterlijk om koffertjes geld, maar er wordt "cash" gezegd om duidelijk te maken dat ze niet in aandelen Google betaald worden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval kan je dus gewoon stellen dat nu.nl dus de verkeerde term gebruikte. Cash of "contant geld" heeft de eigenschap dat het aanraakbaar is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Giraal_geld Had wellicht de betere term geweest. Overigens ga ik er vanzelf al vanuit dat als er staat dat er x miljoen betaalt wordt dat in (giraal) geld is en niet in aandelen. Als een deel aandelen zou zijn, zou ik dat er specifiek bij vermeldt verwachten. Als je met een Nokia 3310 hebt gebeld zeg je toch ook niet dat je met een smartphone hebt gebeld, om zo te voorkomen dat iemand denkt dat je met een vaste telefoon hebt gebeld. (of die uitspraak verdedigen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ander zou het een aardig stapeltje biljetjes zijn ;-)
Niet, dat is een fout in het bericht van Nu.nl. Wellicht verkeerd vertaald, of men had gewoon giraal geld in het hoofd, of men is er bij nu.nl niet van de op de hoogte wat contant geld betekent.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is idd een onjuiste vertaling van het woord cash wat in het Engels ook kan staan voor:

In bookkeeping and finance, cash refers to current assets comprising currency or currency equivalents that can be accessed immediately or near-immediately (as in the case of money market accounts). Cash is seen either as a reserve for payments, in case of a structural or incidental negative cash flow or as a way to avoid a downturn on financial markets.

In het kort "cash" kan dus ook geld op een directe betaalrekening betekenen. Contant geld in het Nederlands echter niet, zover ik weet.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.bloomberg.com/news/2014-06-10/google-buying-satellite-company-skybox-imaging-for-500-million.html

Toegevoegd na 7 minuten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cash

Toegevoegd na 9 minuten:
Overigens heeft blijkbaar de eerste vertaler die fout al gemaakt, iedereen herhaalt dat bericht met contanten.