Wie heeft de bureaustoel uitgevonden?

En waarom? Waarom was een 'normale' stoel niet goed genoeg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De bureaustoel is niet door 1 iemand uitgevonden, maar bestaat uit diverse losse vindingen in de loop van de tijd, zoals de wieltjes, de gasveer en de verstelbare leuning.

E.e.a. is ontstaan vanaf het midden van de 19e eeuw, toen er een toename was van bureauwerk en deze werkers hun normale stoelen niet goed genoeg meer vonden.

Een van de bekendere uitvinders / bedenkers van bureaustoel functionaliteiten is Charles Darwin, die als een van de eersten wieltjes onder zijn stoel monteerde om zo sneller zijn verzamelde dierencollectie te kunnen bekijken.