mijn bankpas doet het soms niet, als ik een nieuwe aamvraag blijft hij dan in werking?

Mijn rabobank bankpas doet het soms niet, dus ik wil een nieuwe aan vragen.

Maar blijft in tussen tijd mijn oude bankpas nog wel in werking zodat ik gewoon kan pinnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem.

Antwoorden (2)

Totdat je de nieuwe bankpas activeert kun je gewoon blijven pinnen met de oude.
Vraag dus rustig een nieuwe aan. De nieuwe heeft ook een ander pasnummer e.d.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, de nieuwe bankpas is nog niet geactiveerd als je hem krijgt (om te voorkomen dat als hij bij iemand anders terecht komt diegene aan jouw geld kan komen). Je moet je nieuwe bankpas zelf activeren. Dat kan zijn door er mee naar een geldautomaat van je bank te gaan of bij je bank zelf (staat in de brief die er bij zit). Als je een nieuwe pincode hebt aangevraagd krijg je die in een aparte brief en op een andere dag (ook weer om te voorkomen dat een ander iets met jouw pas kan).

Pas als je je nieuwe pas hebt geactiveerd wordt je oude pas automatisch geblokkeerd. Er is dus steeds meer één pas waar je wat mee kan doen.