Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil in België een bed and breakfast (B&B) beginnen. Kan iemand me vertellen waar ik zo al op moet letten alvorens tot aankoop over te gaan?

Kan er met een bed and breakfast in de Ardennen (België) voldoende worden verdiend om ervan te kunnen leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik denk het niet. Het is hoogstens iets wat je erbij kan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die ik spreek zeggen dat ze het allemaal goed gaat, maar ik heb de indruk dat er veel verborgen verdriet zit en er af en toe nauwelijks iets wordt verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb heel wat bed and breakfasts bezocht. Ik kreeg nooit de indruk dat je daarvan kan leven.
Best wel! Maar zijn huidige vergunningen echt in orde, mogelijkheden voor toekomstige uitbreiding aanwezig, en (niet op de laatste plaats gelet op de economische situatie), ding fors af op de vraagprijs!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om er van te kunnen leven, bijna onmogelijk. Op www.ardennenbed.nl wordt erover geschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een B&B in Nederland en kan daar echt niet alleen van leven.
Kijk heel goed in de omgeving hoeveel er nog meer zijn en vraag bij die mensen of het goed loopt of niet.
Kijk ook of het toeristisch aantrekkelijk is, misschien kun je je aansluiten/inschrijven bij clubs of verenigingen zoals je ook in Nederland hebt. Zoals vrienden op de fiets, die geven een boekje uit waar je dan in komt te staan.
Nadeel daarvan is tenminste hier in Nederland dat je dan maar een maximale prijs kunt vragen, de goedkopere prijsklasse.
Maar ga in ieder geval informeren en kijk ook of je bij de KvK. moet zijn ingeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de b&b expo in Brussel gaf hier informatie over, maar die is nu al afgelopen. Hun site is
http://www.bbexpo.be/nlkeuze.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik ook geweest maar daar werd je niet echt vrolijk van, wat een armoe.
Let op BELGEN !

Zeker die Franstalige Belgen.

Zoek een Nederlands + Franstalige advocaat en zoek er een met de expertise op gebied van huur-, verhuur, aankoop, contracten e.d.

Kijk of je misschien vanuit nederland al rechtsbijstand kunt regelen. Doe dit allemaal vooraf.

Zorg dat je NIETS betaald voordat 100% zeker is dat er geleverd wordt. Teken ook geen contracten zonder dat vast staat dat je zult krijgen waar je voor tekent.

Ik ken iets teveel mensen die in Belgie op hun neus zijn gegaan. En als Nederlander in belgie ben je echt in het buitenland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding