Hoe werkt het met studiefinanciering in België (zie toelichting)?

Ik ben Nederlandse, mijn ouders zijn allebei Nederlands, als ik in België ga studeren, is dit goedkoper voor mij?
(krijg ik dan financiering vanuit Nederland?) In België studeren is volgens mij wel goedkoper....

en is het daar makkelijker om aan een kamer te komen? (ik wil het liefste wel alleen..)

kan iemand hier wat uitleg geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je hebt recht op studiefinanciering als je in het buitenland aan een hogeschool of
universiteit een volledige studie volgt van dezelfde kwaliteit als de vergelijkbare
studie in Nederland, waar ook recht op studiefinanciering voor bestaat. Volg je een
opleiding in het buitenland waar in Nederland geen recht op studiefinanciering voor
bestaat, dan kun je in het buitenland ook geen studiefinanciering ontvangen. De
voorwaarden die nu gelden om voor studiefinanciering in Nederland in aanmerking
te komen, zoals leeftijd, nationaliteit en het volgen van een voltijd opleiding aan
hbo of universiteit, gelden ook voor studiefinanciering in het buitenland. Daarnaast
gelden er nog drie extra voorwaarden.
• Van de zes jaar die voorafgaan aan het moment van inschrijving aan de
buitenlandse opleiding, moet je tenminste drie jaar legaal in Nederland hebben
gewoond (3 uit 6-eis)
• De opleidingen in het buitenland moeten van voldoende kwaliteit zijn
• Je mag geen studietoelage van een buitenlandse overheid ontvangen.

Aan een kamer komen is niet zo eenvoudig,zeker als je volledig op jezelf wil wonen:er is meer vraag dan aanbod en daarbij vrij prijzig.Je moet zeker van nuaf al beginnen uitkijken als je een kot wil of anders ben je te laat.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha je beantwoordt al mijn vragen :)
Dank je voor de moeite! ik kan je geen +1 geven helaas...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor de moeite! :D