Klant nodigt je uit voor zijn/haar verjaardag, gepast om te komen?

Vorige week ben ik uitgenodigd door 1 van mijn vaste klanten om te komen op zijn/haar verjaardag. Ik had in eerste instantie zoiets van; leuk! Maar achteraf vroeg ik me vooral af, is dat wel zo professioneel. De ruimte klant-dienstverlener komt emotioneel dichterbij en die kloof gaat dan weg/ word minder.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ben werkzaam als masseur zijnde, het is de dochter en inmiddels is de hele familie al klant bij mij. Zijn wel mensen die promoties doen omdat ze zo tevreden zijn over de ontspanningsmassages.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het hangt er helemaal van af hoe de verjaardag gevierd wordt, wordt er een groot feest gegeven met heel veel gasten dan lijkt het mij niet zo`n probleem als je gaat.

Wordt er echter een feest gegeven voor de familie en zeer naaste vrienden, dan zou ik mij, als ik jou was eens goed bedenken wat je aanhaalt, of je wel op die manier met deze mensen om wilt gaan, mijns inziens wordt het dan toch een ander soort van contact, waarbij het moeilijk wordt om werk en privé van elkaar gescheiden te houden.

In het geval van het intiemere feestje zou ik zelf niet gaan, het contact zou voor mij dan te onvrij worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Dat hangt sterk af van je werk. Ben je vertegenwoordiger? Doen! Werk je voor de sociale dienst? Niet doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er van af in welke business je werkzaam bent.
Als je het gevoel hebt dat het je professionele relatie in het gedrang brengt, zou ik beleefd bedanken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE...

Waar eindigt dit?

Precies, je moet nooit in een compromitterende situatie terecht komen, maar waar jij de grens legt, dan kan ik je niet zeggen...

Hoe hoger de boom, hoe meer wind dat hij vangt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een teken dat er een klik is tussen jullie , dat mag vind ik ,alleen als je daar bent zal je werk en prive gescheiden moeten houden. En ik zou daar heel duidelijk in zijn. Dat is aan jou. Wel goed dat je je hier bewust van bent. Dus ga er naar toe en maak er een leuke avond van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel goed zakelijk en privé gescheiden kunt houden, zeker doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prive en zakelijk gescheiden houden
dus ik zou niet gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dat dan een punt is om over na te denken.
grenzen zijn belangrijk.
Waar jij je grenzen legt, weet de ander waar hij wel en waar hij niet kan komen.
juist door grenzen te stellen, geef je de ander ruimte / kaders en dus bewegingsvrijheid.
dan kan iedereen zichzelf zijn (en niet de ander tevreden houden naar zijn eigen denkbeeld!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je mensen 1 vinger geeft pakken ze vaak heel je hand
toen ik de winkel had was het om 18.00 uur prive tijd dan sprak ik niet over de winkel iemand die iets wilde weten over de winkel was de volgende dag om 10 uur weer welkom
Met jou beroep, gewoon doen een vriend van ons heeft een administratie kantoor en heeft hele goeie banden met veel vaste klanten.
Die komen gewoon op zijn verjaardag en daar is niks mis mee. Op die manier ontmoeten wij als zijn vrienden vaak hele leuke en gezellige mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou gewoon gaan dus, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een accountant is iets totaal anders dan een masseur!
je kunt het gewoonweg niet met elkaar vergelijken.
Natuurlijk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf heb ook zo'n situatie gehad. Wat ik je als tip zou geven is je vraag bespreken met collega's (en eventueel je leidinggegevende). Je kunt ook de vraag anders beantwoorden.. Waar is de uitnodiging gemaakt? Stelde ze de vraag buiten je werktijd/werkplek/werksituatie of was het ergens anders? Ben je uitgenodigd in de winkel/op straat/et cetera, kun je de vraag stellen of je als persoon of als vertegenwoordiger van je werk bent uitgenodigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, misschien kun je familie of vrienden als klankbord gebruiken. Ze kennen jou en je situatie beter. Ikzelf heb meer de indruk dat je vraag op zich al een antwoord kan zijn. Waarom deze vraag? Als het je ongemakkelijk laat voelen, zou ik niet gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik ken de situatie niet, dus gewoon doen wat voor jou het beste is.
moet je doen! gratis taart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XD
Aan jouw eigen woorden komt toch eigenlijk het meest naar voren dat jij de 'afstand' wilt bewaren en bewaken.

Goed zo, zo hoort het ook binnen jouw branche.

Spreek je uit vanuit jouw invalshoek.

Je BENT geen vriend / kennis / familie van het gezin, je vervult een andere rol (voor het gezin).

Wanneer het dichterbij komt vervalt de rol die je tot nog toe hebt vervuld en dat zal de 'promotie' juist nadelig kunnen beinvloeden.

Want als vriend "hoef je toch niet meer te betalen?", of "krijg je toch korting?" etc..

Blijf bij jezelf en houd je bij je leest!

Ik begrijp overigens wel, dat het misschien moeilijk valt dit te verwoorden naar de familie.
Ik weet toevallig dat een soortgelijke vraag wel al eens hier bij goeievraag gesteld is, het is dus misschien handig om die erbij te zoeken/halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon gaan, maar zorg er voor dat je geen alcohol drinkt om te voorkomen dat je dingen gaat doen en zeggen waar je spijt van krijgt en beperk de tijd door te zeggen "leuk dat je me uitnodigd, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik om 21.00 uur een andere afspraak heb" om maar een tijd te noemen. Als je er dan om 20.00 uur bent stel je de mensen toch niet teleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijk het positief en luister naar je gevoel.
in eerste instantie vond je het toch leuk!!!!!
Blijf jezelf en wie weet misschien krijg je nog wel meer klanten gewoon op een presenteerblad aangeboden.
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zou ik niet aan beginnen. Het blijft een klant en die moet je echt gescheiden houden. Al is het vriendschappelijk en komt de hele familie bij je, ik zou dit toch niet doen. Zakelijk en prive moet je echt gescheiden houden. En misschien kan jij dat wel maar kunnen je klanten dit onderscheid niet maken.
Gewoon zeggen dat je niet kunt en stuurt ze een mooie bos bloemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontzettend not done... Prive en zakelijk worden zo door elkaar gehaald.. Bedank hartelijk voor de uitnodiging en stuur vanuit de zaak (dus niet jij persoonlijk!!) een felicitatiekaart!