Waar leeft Agnes Kant (en in mindere mate geldt dit voor Bos en Eurlings) van nu ze uit de 2e kamer is gegaan? Ze is zelf opgestapt.

In het bedrijfsleven krijg je geen WW als je zelf opstapt. Krijg zij nu wel wachtgeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hoor, maar denk je niet dat ze al genoeg gestolen hebben? Van dat geld kan ik ook een riant leventje organiseren.

Antwoorden (5)

Het maakt voor het wachtgeld niet uit wie er besloten heeft dat je ophoudt.
AWM
14 jaar geleden
Hier een linkje waar de wachtgeldregels precies staan uitgelegd:
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gpql3r8j

Voor de wachtgeldregeling maakt het niet uit wat de reden van vertrek was.

1e jaar 80% van de laatstgenoten schadeloosstelling ( salaris van kamerleden wordt schadeloosstelling genoemd).
2e jaar 70 %.

de uitkering duurt evenlang als het kamerlidmaatschap heeft geduurd, maar minimaal 2 jaar en maximaal 6 jaar.
Als iemand niet langer dan 3 maanden kamerlid is geweest, dan duurt de uitkering 6 maanden.

Inkomsten worden in mindering gebracht op de wachtgelduitkering.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inkomstenm worden pas in mindering gebracht boven de 100%
Ook Agnes zal niet lang werkloos zijn. Ook zij zal gevraagd worden voor een functie. Ze kan ook een burgemeesterspost ambieren. Zij is afgestudeerd en gepromoveerd, met een enorme maatschappelijke ervaring. Dergelijke mensen zitten nooit lang thuis. Dus wees maar niet bang hoor, dat er een onterecht beslag wordt gelegd op jouw belastinggeld.
Agnes is jarenlang voor haar kwaliteiten onderbetaald geworden, uit idealisme. De SP vraagt n.l. een enorme afdracht van de kamerleden.
Mensen van haar kaliber kunnen veel verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De parlementaire regels hebben de uitstap geregeld. Voor de rest zal niemand antwoorden want die zou dan, financieel, ook binnen zijn. Uit macht groeit macht en mandaten die goed kunnen renderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals vandaag te lezen is op internet, krijgen ministers wachtgeld gelijk aan de duur van hun werk als minister met een maximum van 6 jaar!
Als ik ontslag neem, wat ik heb gedaan om mijn eigen onderneming te starten, en het gaat niet zo goed, krijg ik helemaal niets, geen WW, geen bijstand (want verdienende partner). Wel heb ik ruim 24 jaar mogen afdragen en slechts 3 weken ooit gebruik gemaakt van de sociale dienst. Deze ministers kiezen zelf voor het zorgen voor een gezin en krijgen heel ruim geld mee (na een goed salaris dat zij verdienden). Ja zo durf ik ook te stoppen met werken want je loopt geen enkel risico!
Nee de gewone burger mag het doen met € 0 als je zelf opstapt en als je een heleboel geluk hebt, een WW-tje als je aan heel veel regels voldoet. Niets mis mee, maar wel graag voor iedereen in nederland.