Waar moet je op letten bij het kopen van spullen op (rommel)markten?

Als je toch iets zoekt van 'waarde' bij een markt, waar kun je dan het beste op letten? Wat zijn jullie tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Waar ik vaak naar kijk zijn de verkopers achter de kraam, als zij me aanstaan hebben ze ook vaak de spullen die ik leuk vind, vooral als ze echt hun zolder etc. hebben opgeruimd en ze blij zijn als ze iets kunnen verkopen, das leuk! Bij handelaren vind ik niets [meer], das ook uitgemolken handel! Moest eigenlijk verboden worden op rommelmarkten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat ligt erg aan hetgeen je zoekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoel, kun je aan de verkoper aflezen wanneer hij iets verkoopt wat waardevol is of juist niet, bij krasjes/beschadigingen nog wel of juist niet kopen.. etc etc./
Dan zal je toch een beetje verstand moeten hebben van wat wel en niet waardevol is.
Heb je bv porselein , dan kan je op de onderkant naar het merkje kijken, dat Wedgwood duur is weet iedereen wel, maar verder zal je je er toch in moeten verdiepen om te weten wat wel en niet waardevol is.
Verder zijn degene die het verkopen ook niet op hun achterhoofd gevallen, die weten meestal wel wát ze verkopen.
Dat gelukje wat je wel eens hoort van : voor 1 euro gekocht en bleek 1000 waard te zijn dat overkomt je net zo snel als het winnen van de loterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist die tijd is geweest.+1
Ik zou gewoon gaan voor hebbedingetjes voor vrouwen; daar verkoop je het meest van. Daarnaast gewoon importeren van uit China, zodat alles vrijwel nieuw is en je een aantrekkelijke marge hebt voor jezelf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je geen rommel koopt.
Vaak kopen mensen dingen die op het oog heel mooi en waardevol lijken maar geen cent waard zijn.
Ik heb een vriend die alles weet van teddyberen en hij kocht eens een teddybeer op een rommelmarkt voor 1 gulden en die bleek jaren later 1800 gulden waard te zijn.
Hij wist dat die teddybeer misschien waardevol kon zijn door zijn kennis.
Dus als je iets op een (rommel)markt gaat kopen lijkt mij de beste tip dat je kennis hebt van wat je wil kopen.
Anders blijft het altijd een gok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geinteresseert bent in een bepaald onderwerp, dan kun je je daarin verdiepen. Er zijn legio boeken over antieke voorwerpen te vinden.
Daar staat precies in waar je op moet letten.

Wat wel leuk is, om voorwerpen te zoeken waarvan bijna niemand weet wat het is. Deze zijn vaak zeldzaam.

Gister hoorde ik in het speelgoedmuseum dat de Toverlantaarn een zeldzaamheid is. Met name die met vierkante glaasjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop geen electronica, 80% kans dat het kapot is. als je het wel doet, vraag om een nummer en adres, als ze het niet geven ben je bijna zeker dat het kapot is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed kijken of het er goed uitziet en uitkijken dat je er niet te veel voor betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar je op moet letten is:
Of het nog heel is
Of het compleet is
Of het er nog redelijk uitziet.