Hoe krijg ik het geld van mijn boete terug( rijden zonder rijbewijs) €337?

Hallo, ik heb een boete gekregen voor het rijden zonder rijbewijs, vervolgens bezwaar ingediend omdat ik mijn rijbewijs al wel had. Deze boete bedroeg 330 euro exl administratiekosten. Ik heb deze boete betaald omdat ik bang was dat ik een 1e verhoging kreeg wat behoorlijk aanslaat, vervolgens heb ik gelijk gekregen van de officier van Justitie en de boete word dus ingetrokken. De "goeie vraag" is nu dus, hoe krijg ik mijn toen betalde 337 euro terug? ik hoor het heel graag want de Belasting dienst neemt zo als gewoonlijk weer niet op(alle medewerkers zijn in gesprek) Met vriendelijke groeten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit valt onder het CJIB.

Houd rekening met een termijn van 10 weken voor je het geld terug ontvangen hebt (6 weken beroepstermijn en vier weken verwerkingstermijn van het CJIB).
Als 'het systeem' correct werkt, hoef je niets te doen.

"Wanneer is een uitspraak van de kantonrechter definitief?

Een uitspraak van de kantonrechter is definitief op het moment dat de termijn voor het instellen van hoger beroep tegen de uitspraak van de kantonrechter verstreken is. De termijn om in hoger beroep te gaan, is zes weken. Deze termijn stelt u en het Openbaar Ministerie in staat om in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak van de kantonrechter.

In verband met de mogelijkheid voor hoger beroep ontvangt u de uitspraak van de kantonrechter eerder dan het CJIB. Het CJIB kan het bedrag daarom nog niet direct terugstorten. Als er na de termijn van zes weken geen hoger beroep is ingesteld, ontvangt het CJIB de uitspraak van de kantonrechter. Krijgt u volgens deze uitspraak geld terug, dan storten we het bedrag binnen vier weken na dit bericht terug."
Computoon