wat is de beste manier op de sparen (zonder hulp van een bank)?

ik ben heel slecht in sparen, daarmee bedoel ik bv als ik een broek zie, een paar schoenen, een tas, .. dan maak ik mijn (spaar)geld gelijk op! ik moet nu wel niks betalen zeg maar, maar ik wil het voor later bewaren. wat is nou de beste manier om te sparen zonder de hulp van een bank?

ik krijg €20 zakgeld per week (€10 cash en €10 op mijn zichtrekening), voor de rest werk ik niet, maar krijg ik af en toe wat extra als ik veel klusjes op 1 dag heb gedaan.

Toegevoegd na 28 seconden:
.. om* te sparen ..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom werk je niet, mijn kinderen moeten toch echt werken hoor en dan gaat sparen ook een stuk makkelijker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik werk niet omdat ik daar de tijd niet voor heb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je er tijd voor zou maken, dan heb je geen tijd meer om geld op te doen. Twee vliegen in 1 klap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geweldige mop, je hebt wel tijd om je geld uit te geven maar geen tijd om te werken.... iemand die zakgeld krijgt en geen tijd heeft om te werken is echt te gek voor woorden. Hoeveel tijd van de dag zit je niet aan je huiswerk, slaap je niet en zit je niet op school?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de rede waarom ik geen tijd heb, ga ik niet op een site met vreemden zetten. voor de rest hebben jullie niks te maken met mijn persoonlijke leven en is dit geen antwoord op mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt het is geen antwoord maar een reactie op jouw vraag ;) wees maar blij dat je niet mijn kind bent dan had je tijd moeten maken of geen zakgeld meer gekregen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou gelukkig heb ik dan maar een ouder die veel om mijn toekomst geeft :)

Het beste antwoord

spaarpot, of een kistje waar je een gleuf in maakt en waar een hangslot op kan,
Geef het sleuteltje aan iemand die zich niet laat ompraten om "voor deze ene keer' het slot te openen. Doe iedere dag 50 cent in het kistje en je zult eens zien hoe het oploopt. En als je iets extra krijgt doe je daar de helft van in het kistje, de andere helft is : voor de leuk

Toegevoegd na 32 minuten:
Nog een tip: Bedenk waar je voor wilt sparen, dat maakt het iets concreter. misschien een rijbewijs of een reis. Schrijf dat doel op een kaartje en stop het in je portemonnee. Iedere keer als je iets wilt kopen, zie je dat kaartje e kun je je bedenken wat het belangrijkste is: je lange termijn doel of nu opmaken en kwijt zijn
anneliez
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neem een spaarrekening (waar je geen pinpas van hebt) en zorg koppel die aan je huidige bankrekening zodat je alleen via internetbankieren geld over kunt maken daar naar toe. Zet daar op wat je wilt sparen. Verder: neem je voor dat je nooit zomaar iets koopt zonder daar eerst een paar dagen over na te denken. Vaak hoef je die broek niet meer als je er weer voor naar de winkel hoeft of als je ziet hoeveel broeken je al hebt.

Verder: ga werken, mijn kinderen zijn dat verplicht en als je werkt kun je ook niet naar broeken kijken en je houdt meer geld over om te sparen!