Een bureau dat met detachering bezig is, is eigenlijk een soort uitzendbureau, maar dan meestal voor de wat hoger opgeleiden. Zo'n detacheringsbureau heeft een enorme kaartenbak met mensen, en zo kunnen ze de meest geschikte persoon uitzoeken voor een bepaalde tijdelijke job.

Je hebt detacheringsbureaus die gespecialiseerd zijn in juristen, bedrijfsmanagers etc, en dus ook in financiele specialisten.

Als een bank, verzekeringsmaatschappij of een ander groot bedrijf, een tijdelijke klus heeft, b.v. voor 3 maanden dan bellen ze zo'n detacheringsbureau, en dan wordt alles geregeld. Daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Het voordeel voor het bedrijf dat iemand zoekt, is dat ze niet iemand voor vast aan hoeven te stellen, en dat ze zelf niet op zoek hoeven te gaan. Bovendien maken ze gebruik van de expertise van zo'n bureau; zij weten precies wie de meeste geschikte persoon is voor de klus.

Het voordeel voor de persoon die de klus gaat doen, is dat hij zelf nergens naar hoeft om te kijken, behalve zijn werk doen bij het desbetreffende bedrijf. In principe is hij in dienst bij het detacheringsbureau.

Hier kun je er veel meer over lezen, en dan weet je precies hoe het werkt.
http://www.financieledetachering.net/index.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Detachering wil zeggen dat een bedrijf een medewerker verhuurt aan een ander bedrijf en hierdoor dus inkomsten genereert. In dit geval dus een medewerker die geschoold is in financiele vakken. Boekhouder, controller, manager financien enz.
ronron1212