Ondervinden link-handigen veel nadelen?

Ondervinden link-handigen veel nadelen? Zo ja, welke?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vroeger kreeg ik zelfs nog straf omdat ik links schreef. Wat lastig is, is dat je over je inkt heengaat als je schrijft en als dit niet snel drogende inkt is, wordt het lelijk. Verder zijn er wat kleine onhandigheden, soms bij pinapparaten bij een kassa die zo opgesteld zijn dat een linkshandige er lastiger bij kan.
Ik ben al mijn hele leven erg linkshandig maar loop maar weining tegen problemen aan waar ik echt last van heb.
Ligt denk ik ook een beetje aan je instelling. Je kunt je overal druk om maken of dingen nemen zoals ze gaan en het accepteren. Dat is met veel dingen handig als je er geen invloed op hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, als je op een school bord schrijft, veeg je het zelf weer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een vulpen veeg je het ook uit als linkshandige :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige pennen ook... verder heb ik er geen hinder van..
o ja..Bij mijn eerste rijles vond ik het niet zo prettig dat de versnellingspook rechts zat, en dat de asbak ook recht zit in de auto... niet bij het lessen hoor!! ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
rechts dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ramen in een schoollokaal altijd aan de linkerkant van de leerlingen zitten. schrijven linkshandigen doorgaans in de schaduw van hun schrijfhand.

*een rechtshandige lera(a)r(es) ook dus*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, velen, maar je moet links zijn om daar dagelijks mee te maken te krijgen...

Het grote voordeel is dat je met linkshandig zijn de rechterhelft van de hersenen extra gebruikt, en daarom hebben ze links een stukje hersens over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. En ook een enkel voordeel.
Zie link:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt slecht in een rechte lijn schrijven .
En je kunt op de markt een balletje gehakt slecht in stukjes krijgen omdat het snijgedeelte van het plastic vorkje aan de verkeerde kant zit . [vorkje is alleen voor rechtshandigen ]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plastic vorkjes van de snackbar, ( de snijrand die eraan zit, zit aan de verkeerde kant.)

Schriften met van die ringen in het midden. Die zitten namelijk heeeeel erg in de weg bij het schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat lijkt mij ook! +