Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat op een uitkeringsspecificatie geen bruto bedrag?

Een goede vriendin is haar baan kwijt geraakt, heeft WW ontvangen, maar is helaas in de bijstand geraakt. Zij heeft nu recht op huurtoeslag, maar de belastingdienst vraagt een geschat bruto inkomen voor 2014. Ze heeft de sociale dienst gebeld omdat op haar uitkeringsspecificatie alleen een netto bedrag staat. De sociale dienst geeft wel een (geschat) bruto jaarbedrag, maar geen bruto maandbedrag. Waarom is dit? Op je loonstrook staat toch ook altijd het bruto loon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/financien/huren-vastgoed/bruto-jaarinkomen-alleenstaande-bijstand.470498
ItisILeClerc
10 jaar geleden
op Mijn UWV kan het brutobedrag gevonden worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijnUWV is voor WW, de vriendin heeft bijstand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad Pokemon :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijstand wordt eerst netto gegeven zonder inhouding. Het bruto bedrag wordt nadien administratief gevonden en geboekt door er de verschuldigde belasting bovenop te zetten. Zie de bron, waaruit blijkt dat over 2013 pas op 19 februari 2013 de bruteringstabel voor bijstand werd gepubliceerd. Ook zijn er verschillende percentages voor jonger dan de AOW leeftijd en voor mensen die de AOWleeftijd hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel. (Al begrijp ik er vrij weinig van haha)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het blijft vaag, vind ik.
Niet jouw antwoord hoor, maar het gegeven. Nogmaals bedankt! +10

Andere antwoorden (1)

Ik verwacht dat dit met verborgen inkomsten te maken heeft die op dit moment niet te voorzien zijn en zeker niet door de gemeente. Een telefoontje naar de hulplijn van de belastingdienst en je weet alles. Zorg dat je niet te laag inschat want dan krijg je volgend jaar een terugvordering op teveel ontvangen huurtoeslag. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
hoezo verborgen inkomsten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- Sorry, maar dit is echt geen antwoord op mijn vraag. Sterker nog, ik weet niet eens wat je bedoelt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding