Mag de wergkever werknemers verplichten andere taken uit te voeren dan hetgeen in het arbeidscontract staat?

We werken nu in een callcenter, voornamelijk technische helpdesk, er zou sprake zijn dat we samengezet worden bij de commerciele helpdesk terwijl hiervoor niemand zin, kennis heeft...contract staat er dat we terecht komen in een technische helpdesk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zegt samengezet. Dat klinkt als in dezelfde ruimte wat nog niet wil zeggen dat je ook dezelfde telefoontjes krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel degelijk de bedoeling dezelfde calls te behandelen...

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk doet hij dit, om ontslag te voorkomen. Als er te weinig werk is, dan mag de werkgever je andere werkzaamheden bieden, om je toch het aantal uren te laten werken, waarvoor je bent aangenomen. Hij is dat zelfs verplicht, als dat mogelijk is, om te voorkomen dat hij je moet ontslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de meeste contracten staat dat je ingezet kan worden voor alle werkzaamheden binnen het bedrijf, dit is inderdaad waar, bedankt.