Ontslagen na ziekmelding Albert Heijn?

Ik weet dat het zelf stom van me is maar ik heb me ziek gemeld 1 dag voordat ik moest werken omdat ik zaterdag plannen had en echt niet kon werken. Ik heb veel vaker gehad dat niemand voor mij kon invallen met werken en ik werd er zelf heel erg moe van dat ik zelf wel altijd voor iemand kan invallen en niemand voor mij.. Maar niet dat dat echt een goede ''additude'' is van mij maar dan nog. Ik meld me zelf nooit ziek. Ik werk er al 2,5 jaar. Maandag had iemand mij gebeld met de vraag over mijn ziekmelding en of ik buiten dienst ging en in de ziektewet terecht kwam waarmee ik reageerde: Nee ik heb me vrijdag ziek gemeld maar ik voel me weer goed en ben weer op stage en ik ga niet buiten dienst aangezien het niet voor lange termijn is. Hierbij reageerde ze dat het heel normaal was dat Albert Heijn vaak foute meldingen geven over ziektemeldingen, deze mevrouw had gebeld om kwart over 2. Om kwart over 5 belde Albert Heijn maar ik had het gesprek gemist en deze had een voicemail ingesproken met de vraag of ik langs kon komen (geen bepaalde tijd..) Ik weet nu niet of het nu in verband staat met die melding van de ziektewet of iets anders. Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen? Mijn rooster met wanneer ik moet werken staat nog steeds op AH plaza. Ik ben verschrikkelijk bang dat ik op staande voet wordt ontslagen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23K
Thecis
10 jaar geleden
Tja, echt handig is het niet.
Maar je bent dit pad in gegaan dus dan moet je er ook mee door gaan (openheid zal mijn inziens zeker leiden tot ontslag). Als je aangeeft dat je vrijdagavond ziek bent geworden en daardoor niet kon werken, is dat een geldige reden. Je hoeft niet doodziek een week te zijn voordat je je ziek mag melden. Je kan ontslagen worden als men je zaterdag ergens gezien heeft. Maar asl het puur over het misverstand gaat over dat die vrouw heeft aangegeevn dat je niet ziek was, moet dit op een misverstand berusten. Je hebt je ziek gemeld en bent nu weer beter. Dit heb je als het goed is ook doorgegeven naar die mevrouw. Als zij dat intrepreteert als zijnde een fout, heeft zij het niet goed gedaan. AH zou kunnen vragen wat er gebeurd is, dan kan je het ook zo aangeven.
- ziek gemeld
- maandag weer beter
- gesprek gehad met Ziekte-bureau (ik noem het maar even zo).
- communicatie fout, zaterdag wel degelijk ziek. Zoals ik al zei, heel handig is het niet. Dit is m.i. ook niet de manier om met dit soort dingen om te gaan. Op het moment dat anderen niet voor jou willen invallen, moet je ook niet meer voor hen invallen (er zijn altijd gevallen waarbij iemand echt niet kan, etc, maar wellicht iets selectiever zijn).
Wellicht is dit ook een les dat je hier geen gewoonte van moet maken.
anneliez
10 jaar geleden
Heb je maandag ook doorgegeven aan de AH dat je weer beter was, ook al hoefde je toen nog niet meteen te werken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik vrijdag belde vroeg mijn leidinggevende of ik zou terugbellen als ik weer beter was. Echter heb ik toen meteen gezegd dat ik toch volgende week zaterdag kon werken en dat ze geen vervaging voor hoefde te regelen. Ik werk er alleen in het weekend.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
je probleem is al voor je opgelost, Pascalle:
http://omg.thepostonline.nl/2014/02/11/ah-medewerkers-like-page-gaat-megaviral/
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wahaha daar moest ik ook mteen aan denken. Hij is briljant!

Antwoorden (2)

Het zou niet reëel zijn als dit betekend dat je op staande voet wordt ontslagen. Het is gebruikelijk dat je eerst een formele waarschuwing krijg. Wettelijk gezien heeft AH wel het recht om je loon over die dag niet uit te betalen. Mijn advies: toon je integer en vertel het eerlijk en ook wat je motivatie is. Want ook dat is een duidelijk signaal voor je werkgever. Geef in het gesprek wel aan dat je in het vervolg verlof zult aanvragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerlijkheid en integriteit zijn mooie dingen, maar in dit geval zou ik blijven volhouden dat ik ziek was geweest. En de volgende keer een dergelijk probleem op een andere, eerlijke, manier oplossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Men heeft blijkbaar lont geroken dan kan je beter het niet gaan ontkennen, want dan zijn er meerdere mensen van overtuigd en zijn er schijnbaar ook zaken waar ze dit op kunnen funderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens met jouw antwoord pastoralevrage, al is er een behoorlijke kans dat er ontslag op volgt, maar hopelijk neem je dan een belangrijke les mee.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Als je met eerlijkheid zou winnen dat je daarmee je baan kan houden dan zou je gelijk hebben. Maar de waardering voor eerlijkheid kom ik helaas vaker in films tegen dan in de werkelijkheid. Dus als je toch al op de schopstoel zit, heb je weinig te winnen met eerlijkheid. Dan maar glashard bij je standpunt blijven en gokken dat het maar een vaag vermoeden is. Maar die inschatting kan de vragensteller alleen zelf maken.
Ontslag op staande voet, dat denk ik niet. Schriftelijke waarschuwing misschien. Maar als het echt over je ziekmelding gaat dan zal het waarschijnlijk alleen een gesprekje zijn...als ze het niet vertrouwen.

Ik weet niet wat je zaterdag gedaan hebt. Kan iemand je zaterdag gezien hebben dat je niet ziek was? Als je zeker weet dat dit niet het geval was. Dan zou ik het ook niet toegeven als ik jou was. Gewoon zeggen dat je ziek was.

Maar eigenlijk...
Ik zou me er niet te druk om maken. Als je altijd ja zegt wanneer je gevraagd word om te werken en nooit ziek bent. En als je, altijd je werk goed doet....dan denk ik dat je niets te vrezen hebt.

Ik denk dat het telefoontje om iets heel anders gaat. Misschien zijn ze wat spullen kwijt of moet je een nieuwe verklaring van iets invullen of noem maar op. En dan zit jij je eigen op te vreten voor niets.

Bel anders het filiaal even en vraag je chef wat er aan de hand is, en wanneer je langs moet komen.