Heb ik recht op bijstand o.i.d. tijdens mijn MBO opleiding?

Ik ben 25 jaar en doe momenteel een mbo studie ICT sprint om zo snel mogelijk aan het werk te kunnen. Anderhalf jaar lang niveau 3 en daarna een half jaar niveau 4.

Eerder heb ik 2 HBO studies niet afgerond door door persoonlijke omstandigheden en is mijn studiefinanciering al verbruikt.

Nu werk ik 's avonds na mijn studie 5 dagen in de week wat eerder ook al zeer krap was met het geld, maar nu met studiegeld en boeken erbij is het teveel.

Ik heb momenteel wel huurtoeslag maar ik vraag me af of ik ook in aanmerking kom voor bijstand of iets dergelijks aangezien ik anders niet rond kan komen.

Op de zaterdag werken is ook niet echt een optie aangezien ik aardig mag inleveren met een tweede baantje dan.

Zelf zal ik me hier ook verder in verdiepen maar ik hoop dat iemand mij de juiste kant op kan sturen of hier ervaring mee heeft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als student kom je niet in aanmerking voor een (aanvullende) bijstandsuitkering.

Je kunt - afhankelijk van het inkomen van je ouders - wel in aanmerking komen voor een aanvullende beurs of studielening. Hiervoor kun je contact opnemen met DUO (zie bron)