Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag mijn werkgever mijn vast contract wijzigen, en mijn recht op een jaarlijkse bonus verwijderen?

Ik werk al 25 jaar bij dezelfde werkgever, en heb net als veel van mijn collega`s in mijn contract staan dat ik recht heb op een jaarlijkse bonus, wat altijd een vast percentage is van mijn salaris. Nu wil de werkgever van deze bonus af, en zou het liefste van iedereen het contract veranderen, en de bonusregeling eruit halen. Maar, mag dat zomaar, en als ik weiger, kan en mag de werkgever mij daarom ontslaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
884
fisbel
10 jaar geleden
Is er in het bedrijf of de organisatie waar u werkt een medezeggenschapsraad?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een werkgever kan niet eenzijdig de voorwaarden van een arbeidsovereenkomst veranderen tenzij dit als beding in de overeenkomst is opgenomen. Maar zelfs dan kan het niet 'zomaar'; je hebt tenslotte een overeenkomst.
Ontslaan ksn een werkgever je altijd als zijn argumenten overtuigend zijn voor UWV Werkbedrijf of de kantonrechter. Bijvoorbeeld als hij met financiële documentatie aantoont dat ontslag noodzakelijk is om 'bedrijfseconomische redenen'. Of aantoonbare 'persoonlijke redenen' (verstoorde arbeidsverhouding)
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding