mag mijn werkgever mijn vast contract wijzigen, en mijn recht op een jaarlijkse bonus verwijderen?

Ik werk al 25 jaar bij dezelfde werkgever, en heb net als veel van mijn collega`s in mijn contract staan dat ik recht heb op een jaarlijkse bonus, wat altijd een vast percentage is van mijn salaris. Nu wil de werkgever van deze bonus af, en zou het liefste van iedereen het contract veranderen, en de bonusregeling eruit halen. Maar, mag dat zomaar, en als ik weiger, kan en mag de werkgever mij daarom ontslaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een werkgever kan niet eenzijdig de voorwaarden van een arbeidsovereenkomst veranderen tenzij dit als beding in de overeenkomst is opgenomen. Maar zelfs dan kan het niet 'zomaar'; je hebt tenslotte een overeenkomst. Ontslaan ksn een werkgever je altijd als zijn argumenten overtuigend zijn voor UWV Werkbedrijf of de kantonrechter. Bijvoorbeeld als hij met financiële documentatie aantoont dat ontslag noodzakelijk is om 'bedrijfseconomische redenen'. Of aantoonbare 'persoonlijke redenen' (verstoorde arbeidsverhouding)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100