Wat is het beste voor energiebesparing in een hoog huis op het noorden?

Wat kan ik allemaal doen qua energiebesparing. Ik heb 3 hele grote ramen van wel 2 meter hoog. Mijn rekening bestaat 75% uit gas . 140 euro per maand in een 2 kamer portiek woning.. Even veel als me zus in een vrij staand huis.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

1 Uur voor slapen gaan de verwarming lager zetten.
Verder wat de voorganger zei: dubbel glas.
Muurisolatie, brievenbus tochtstrip, tochtstrippen langs de deuren en onderkant van de deuren, deurdrangers (zeker als je huisdieren hebt) niet onnodig verlichting aan laten, spaarlampen gebruiken.
Zie verder bron.
Suc6 ermee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als die ramen geen dubbelglas hebben, gaat daar een heleboel warmte doorheen. Je zou eens moeten rekenen (ik weet niet hoe oud je bent en of je verhuisplannen hebt) of vervanging door dubbelglas in jouw geval financieel aantrekkelijk is.
Verder: kieren dichten en verstandig stoken ('s nachts niet hoger dan 15 graden en tijdens een wat langere vakantie een graadje of 5).

Toegevoegd na 31 minuten:
's Nachts ook niet lager dan 15 graden, anders verspeel je met de extra lange opwarmtijd de behaalde winst.
Tijdens een lange vakantie is de winst door de lagere temperatuur véél groter en speelt de langere hersteltijd een verwaarloosbare rol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh en ik heb een systeem plafond, met daarboven 2 meter loze ruimte en dan het dakterras. Eigenlijk maar aan 1 kant buren.