Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan de start datum van een bedrijf meer dan een jaar in het verleden liggen dan het moment van het aanvragen van een BTWnummer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
567
ronron1212
10 jaar geleden
Ben je dan niet ingeschreven bij de kvk want dan krijg je ook direct een btw nummer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inschrijving KVK en btw is nooit tegelijk KVK kan je je zo inschrijven en om een btw nummer te krijgen moeten ze je KVK hebben
ronron1212
10 jaar geleden
al enige jaren verstrekt de kvk een btw nummer dit doen ze in samenwerking met de belastingdienst.
ronron1212
10 jaar geleden
Aanmelden bij de Belastingdienst Als u zich inschrijft bij de Kamer van Koophandel worden deze gegevens automatisch doorgegeven aan de Belastingdienst. U krijgt dan meteen een btw-nummer. U hoeft zich niet apart aan te melden bij de Belastingdienst.
http://www.kvk.nl/ondernemen/belastingen/aanmelden-bij-de-belastingdienst/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Graag wil ik de vraag enigszins nuanceren. Ik heb sinds ongeveer een jaar zonnepanelen op mijn dak liggen.
Nu is er een uitspraak van een rechter geweest en die zegt dat je in principe een bedrijf bent. Dit houdt in dat ik de BTW van aankoop van de zonnepanelen moet terug kunnen krijgen, maar de belastingdienst neemt geen aanvragen meer in behandeling met een aankoop van de zonnepanelen langer dan 2 weken. Maar het 'bedrijf' is in theorie vorig jaar al begonnen.
Wat nu?
ronron1212
10 jaar geleden
Wel handig als je je vraag direct goed stelt maakt het antwoorden in een keer een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had je deze al gezien?
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/publicaties/2013/11/07/veel-gestelde-vragen-en-antwoorden-over-btw-heffing-bij-particulieren-met-zonnepanelen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Paca29
Had je deze al gezien?
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/publicaties/2013/11/07/veel-gestelde-vragen-en-antwoorden-over-btw-heffing-bij-particulieren-met-zonnepanelen.html Bedankt voor dit bericht.
Dit heeft me duidelijk gemaakt dat ik er inderdaad geen aanspraak meer op kan maken. Jammer voor mij, maar heel erg bedankt. @ Alle andere
Heel erg bedankt voor het mee denken en jullie reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mij lijkt van wel . Waarom eerst dacht men mogelijk in de BTW vrijstelling te blijven ( onder een bep omzet hoeft er geen BTW betaald te worden ) en gaan de weg werd daar de omzet te hoog voor of men kiest voor Btw aftrek voor evt bedrijfs middelen dan moet er ook gerekend worden :(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding