Wat dient er te gebeuren als er een koreaan hier in Nederland stage wil volgen?

Wat moet er allemaal geregeld moet worden als een Koreaan voor een bepaalde tijd in Nederland wil komen werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Is het nauw stage of werken?

Het beste antwoord

Je geeft te weinig informatie mee, maar in het algemeen:
- iemand heeft een visum nodig
- iemand heeft een reisdoel nodig (studie, werk, vakantie)
- iemand heeft een garantie nodig (geld op de bank, een baan of iemand die garant voor hem staat) die garandeert dat hij niet hier komt om van een uitkering te leven.

Kijk op de site van de IND.
Klik 'ik wil iemand naar Nederland halen'.
En volg de stappen.

Tip: Zorg dat je het reisdoel juist invult.
Vul niet 'vakantie' of 'familiebezoek' in als je wilt dat iemand hier komt werken, en omgekeerd.
Het type visum dat je krijgt is daarvan afhankelijk.
Afhankelijk van je visum mag je bepaalde tijd blijven, mag je wel of geen studie volgen, mag je wel of niet werken en mag je wel of geen permanente verblijfsvergunning aanvragen.

Vul dus niet iets verkeerds in om iemand hier 'makkelijk' heen te halen, als daarna blijkt dat je niet kunt doen wat je wilt. Want dan moet hij alsnog terug om alsnog het juiste visum aan te vragen.