Ik zit in de bijstand. Mag iemand anders mij machtigen om zijn/haar financiële zaken te regelen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Nb: ik krijg er geen geld voor, het is voor iemand die dit momenteel zelf niet kan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat mag,maar als je ervoor betaald krijgt zal je dit op moeten geven aan de uitkeringsinstantie. Toegevoegd na 21 minuten: Als je er niet voor betaald krijgt,dan is het geen probleem.

Maria haar antwoord klopt! Het mag , maar dan nog wel onder een aantal "voorwaarden" ;) U bent verplicht om het (voorgenomen) vrijwilligerswerk te melden bij de sociale dienst. Vrijwilligerswerk wordt tegenwoordig regelmatig ingepast in het trajectplan van de klant. Het mag bijna altijd wel om ook dergelijke taken /klussen aan te nemen, zeker als je erbij aangeeft dat dit je kans op betaald werk kan vergroten (referenties/ervaring enz). Belangrijkste is dat dit het zoeken naar weer betaald werk niet vertraagt of doet verminderen. Stimuleringspremie Het is mogelijk dat u in aanmerking komt voor een stimuleringspremie. Informeer bij uw klantmanager naar de voorwaarden. Informeer hiernaar bij uw klantmanager! Dit laatste en dus die premie is bij alle gemeentes weer anders en ivm de bezuinigingen ook flink bekort en vaak al afgeschaft (zoals ook voor mij). Maar ook dan wel de moeite waard om even na te trekken ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100