Hoeveel vakantie-uren bij contract voor 32 uur?

Goedemiddag,

Ik heb een part-time contract in de zorg (CAO Gehandicaptenzorg) voor 32 uur. Dit is sinds 1 mei 2013 zo. Daarvoor heb ik vanaf 9 januari 2012 tot en met 30 april 2013 een contract gehad voor 24 uur. Hier had ik recht op 96 uur vakantie. Mijn vraag is nu eigenlijk heel simpel:

Hoeveel vakantie-uren heb je als je een 32-urig contract hebt?

Vorig jaar gebruikte we hier een excel-sheet voor wat super makkelijk werkte. Sinds 1 Januari zijn we overgegaan naar een programma om de uren bij te houden (Aysist). Dit werkt echter (nog) totaal niet vlekkeloos bij ons.
Ik stel deze vraag eigenlijk omdat wij maar 1 week dacht ik mee mogen nemen naar het nieuwe jaar. Voor hetzelfde geldt moet ik dit jaar nog 3 weken vrij nemen dus...
Heel vervelend, en heel frustrerend.

10 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

96 uur voor een 24 urig weekcontract komt op omgerekend 4 weken van 24 uur. Nu ga je dus 32 uur werken en krijg je dus 4 weken van 32 uur is 128 uur.
bedenk echter dat dit per jaar gerekend is en je vanaf mei 32 uur bent gaan werken dus 3/4 jaar 32 uur. je krijgt dus van die 128 uur 3/4 deel = 96 uur en over het eerste deel van het jaar 1/4 van 96= 24 uur. in totaal heb je dit jaar dus 120 uur vakantie
anneliez
10 jaar geleden
Fifagek
10 jaar geleden
Hij klopt bijna.
Ik heb het ook bij HR op het werk nagevraagd en deze gingen inderdaad ook zo rekenen. Alleen kwamen zei op de een of andere manier op 117,87 uur vakantierecht.
Zal toch altijd wel afgerond worden neem ik aan....

Andere antwoorden (1)

Je deelt 96 uur door 24 en vermenigvuldigd dit met 32 en je hebt het aantal vakantie dagen voor het jaar.
ronron1212
10 jaar geleden
Fifagek
10 jaar geleden
Geldt dit in mijn geval ook?
Ik ben pas extra gaan opbouwen vanaf 01 mei 2013 omdat ik er toen 8 uur bij gekregen heb.