Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben huurder, en de boom in mijn tuin is omgewaaid. Wie betaald de bergingskosten?

Ik huur een pand waarin ik woon, maar waar geen officiële woonbestemming op rust. Het valt onder een gedoogbeleid van de gemeente.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
criseyde
10 jaar geleden
Het lijkt mij dat dit voor kosten van de verhuurder is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Jij bent verantwoordelijk voor een tuin die jij huurt. Tenzij er in de huurovereenkomst een andere regeling staat.

Toegevoegd na 45 seconden:
Dus jij dient te betalen
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw bron gaat over het snoeien van bomen. Dat lijkt me toch van een iets andere orde dan die van een compleet omgewaaide boom.
Poet
10 jaar geleden
De verantwoordelijkheid is hetzelfde ook al is de schade nu groter
Het volgende las ik: 'Het verwijderen van een (omgewaaide) boom is volgens jurisprudentie geen klein dagelijks onderhoud, dus dat kan niet ten laste van de huurder komen.
Echter, het verwijderen / kappen van een boom komt alleen voor rekening van de verhuurder als er een noodzaak is, bijvoorbeeld omdat de boom ziek is of gevaarlijk wordt.
Dus als de huurder zelf het initiatief neemt om de boom te verwijderen omdat hij deze niet meer in de tuin wil, dan is het voor rekening van de huurder.'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding