Hoe kom je achter de naam van een bank waar de spaarrekening moet zijn van een overledene?

Er blijkt een spaarrekening te zijn van mijn overleden partner maar het is onbekend waar.. Meer info is ook niet bij de familie te krijgen. Is er een landelijke registratie ergens?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zal toch ergens iets van een bewijsstuk moeten zijn
van die spaarrekening?
Ergens tussen de papieren?
Als je dat niet hebt, kun je niet veel beginnen.

Antwoorden (2)

Je kan kijken of je dat terug kan vinden in oude belastingaangiftes, of anders proberen die informatie te achterhalen bij de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik kan maar één tip verzinnen voor nu: de rekening invullen op een iban-convertersite. Als je dan als uitkomst de IBAN-code krijgt, kun je aan de letters aflezen welke bank dit is.
Dit werkt prima met betaalrekeningen, hopelijk ook met uw rekening. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Wat een goed idee is dit! + 1 voor je antwoord. Ik ben benieuwd of het werkt voor de vraagsteller!