BVA Auctions, gewonnen kavel niet betalen?

Ik heb een keer per ongeluk mee geboden op een kavel bij BVA. Dit was helemaal mijn bedoeling niet. Een paar dagen later sloot de kavel en krijg ik een factuur van ruim 195 euro!

Ik heb contact op genomen met BVA maar deze zeggen dat ze het niet kunnen annuleren en ik gewoon moet betalen.

Dit ben ik echter niet van plan omdat ik de kavel helemaal niet wil!

Wat zijn de gevolgen als ik niet betaal? en mag dit wat BVA doet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En hoe is dat afgelopen?

Het beste antwoord

Als je niet betaalt, zal BVA een incassobureau inschakelen. Wat BVA doet mag, want het is een veiling. Degene met het hoogste bod is daar verplicht het goed te kopen volgens de overeenkomst die je met BVA hebt gesloten door te bieden.

Het is erg jammer voor je, maar je zult gewoon moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In tegenstelling tot een normale koop of afstand is een veilinguitslag gewoon bindend. De gevolgen van niet betalen is dat dezen worden vermeerderd met incassokosten (minimaal 40 euro). Daarom is het altijd goed om eerst ergens goed de regels van veilingen door te lezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
8.2 Een Bod van de Bieder geldt als een aanbod aan de Verkoper in de zin van artikel 6:217 Burgerlijk Wetboek. De Bieder is
gebonden aan een Bod dat als onherroepelijk en onvoorwaardelijk geldt. Iedere Bieder die een Bod uitbrengt, wordt geacht voor
zichzelf te bieden/te mijnen en is persoonlijk gebonden jegens BVA en (na Toewijzing) jegens de Verkoper voor de uit zijn/haar
Bod jegens BVA en de Verkoper voortvloeiende verplichtingen. Dit geldt ook indien de persoon die het Bod uitbrengt verklaart
namens een derde te handelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon niet betalen en nergens op reageren. Er is niemand die kan bewijzen dat het account van jou is.
Verder zal bva ook geen maatregelen nemen daar zij geen zin hebben in onderzoek doen of een rechtzaak. Ze dreigen alleen maar met incasso maar in werkelijkheid blokkeren ze alleen maar. Heb dit al met diverse account mee gemaakt.
Bedenk maar zo als het bedrag onder de 1000 euro ligt is het voor bva helemaal niet aantrekkelijk om actie te ondernemen. En het kavel waar jij op geboden hebt veilen ze gewoon enkele weken later opnieuw. Dus gewoon niet bang zijn
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hoi Jopie, zou je dit nogmaals kunnen bevestigen? en om welke bedragen gingen jou facturen?
klep
een jaar geleden
Als jij het zo goed weet,
Durf jij dan het risico te nemen En sta jij dan garant voor hem of haar wat het is,
Dan ben je een kerel