Waarom is het voorschot van mijn zorgtoeslag twee keer gestort?

Hoi. Ik ben vorige maand 18 geworden en krijg deze maand voor het eerst zorgtoeslag. Ik heb eerder al een brief gehad dat er wat fout was gegaan en dat ze dingen niet konden storten.
Vandaag was er op mijn rekening opeens twee keer ''voorschot zorgtoeslag 2013'' gestort. Allebei de betalingen zijn evenveel en de omschrijving is precies hetzelfde.
Is er dus gewoon een fout gemaakt dat het twee keer is gestort of hoort dit zo omdat één van die keren nog van vorige maand is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Ze stuurden je een brief dat er iets verkeerd was gegaan, en daarna kreeg je het 2 keer. Dan is de ene van de maand ervoor.
Het bedrag dat je krijgt is elke maand hetzelfde, dus dat klopt.
De omschrijving is meestal wel iets anders, maar dit zal nu zijn omdat ze even een correctie moesten doen.
Vanaf volgende maand krijg je elke maand rond dezelfde dag het geld er bij.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de zekerheid adviseer ik toch even te bellen, dan weet je het zeker!
U bent vorige maand (september) 18 jaar geworden. De zorgtoeslag start dan per 1 oktober 2013. In het algemeen wordt de zorgtoeslag uitbetaald ronde de 20e van de maand. Voor oktober wordt het voorschot uitbetaald op 20 september. De zorgtoeslag voor november wordt uitbetaald op 21 oktober (dag na het weekend) U heeft dus recht op twee maandelijkse uitbetalingen zorgtoeslag. Op het bankafschrift moet dat ook te zien zijn. Er staat op vermeld: voorschot zorgtoeslag alsmede de desbetreffende maand. Bij u oktober en november.
fisbel