Is een foto van mij als ik hem photoshop?

Als ik een foto van internet haal mag ik daar geen geld aan verdienen toch? Maar als ik nou de foto een klein beetje aanpas met photoshop, bijvoorbeeld een rode streep er door heen zetten, of de achtergrond een andere kleur geven ect. mag ik de foto dan wel gebruiken om geld aan te verdienen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Zelfs als je er geen geld aan verdient, mag je nog steeds niet zomaar alles met andermans foto's doen.
Kimath
10 jaar geleden
http://fstoppers.com/selling-stolen-images-mango-proves-companies-can-do-the-right-thing
http://fstoppers.com/stolen-photo-wins-samsungs-live-in-the-moment-photo-contest mag niet

Antwoorden (1)

Natuurlijk niet. Het auteursrecht is bedoeld om te voorkomen dat iemand zonder toestemming gebruik maakt van een werk dat door een ander is gemaakt.
Dan zou je ook aan een nummer van Marco Borsato een paar noten kunnen toevoegen en zeggen dat het jouw lied is.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad.