Als je in beschermings zit, en je kind word 1 jaar, en wil haar op die dag ook dopen, heb je dan recht op geld om dit te vieren?

Wij zitten in de bewindvoering en ons dochtertje word 8 december gedoopt, en wij vieren dan haar verjaardag.
Nu hebben wij aan de bewind gevraagd of wij hier extra geld voor konden krijgen, en ze had als antwoord gegeven dat hier waarschijnlijk geen ruimte voor is..
Nu was mijn vraag dus: Hebben wij hier recht op, en kunnen wij dit eisen? Je kind word tenslotte maar 1 keer gedoopt en 1 jaar vind ik wel een belangrijke leeftijd! Vooral voor haar, dat ze dit later kan terug zien op foto's!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
ronron1212
10 jaar geleden
Dat recht heb je niet je hebt een beperkt budget en meer niet daar is geen overig geld.
Amadea
10 jaar geleden
Een eenjarige heeft geen enkele behoefte aan dure cadeaus. Een zelfgemaakt speeltje is haar net zo waardevol. En foto's maken hoeft toch niet veel te kosten? Vraag bijvoorbeeld een familielid dat te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, en een doopjurkje dan? en chips, hapjes, drinken etc. wat verzorgd moet worden voor haar familie die op bezoek wil komen.. moeten die allemaal op een houtje bijten..?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag aan vrienden en familie in plaats van cadeaus drinken en hapjes mee te nemen. Hou dan wel een lijst mee, zodat je weet wat iedereen meeneemt, dan overkomt het je niet dat je 12 taarten krijgt, voor 24 personen. Ze moeten komen voor jullie en jullie kind, niet voor het eten en drinken. Een doopjurk is zelf te maken, of tweedehands te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tweedehands koop heb je ook geld voor nodig..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leen het dan bij een familielid, je moet wel wat creatiever gaan denken, als je weinig tot niets te besteden hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja.. dan leen ik het en dan kan ik het nooit terug betalen? niet echt creatief.. nog meer schulden maken..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je leent een doopjurkje. Geen geld. Dat zou je inmiddels geleerd moeten hebben, toch? Hebben jullie geen familie-doopjurk?
Amadea
10 jaar geleden
Het is pas over anderhalve maand, dus je hebt nog tijd om op de een of andere wijze wat te sparen. Ik kan me niet voorstellen dat het maandelijks te besteden bedrag zo laag is dat je daar alleen maar je dagelijkse brood van kunt kopen. Leer om het zo voordelig mogelijk te besteden, zodat je wat overhoudt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We zitten in beschermingsbewind, niet in de schuldsanering, we zijn er vrijwillig in gegaan om als de kinders ouder zijn schuldvrij te zijn.. we hebben 2 inkomsten.. en niet eens zo heel veel schuld.. daarom begrijp ik niet dat er niet eens ''ruimte'' is voor een klein bedrag om wat hapjes en drankjes in huis te kunnen halen..
Amadea
10 jaar geleden
@stippel: Een familiedoopjurk is voor een baby. Een eenjarige past daar niet meer in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben een laag bedrag inderdaad om rond te komen.. en we moeten melk, papjes en etc voor onze kleine halen, en eten en drinken voor onszelf in huis en doen al zo goedkoop mogelijk.. wij komen hier net mee rond.. 2 euro in de week sparen zou misschien gaan.. maarja dan heb je na 1,5 maand 12 euro?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wil voor je kinderen schuldenvrij zijn, goed punt, hou vol. Ik bedoelde inderdaad het jurkje lenen. Ik kan me ook goed voorstellen dat dit frustrerend is, maar het is iets om enorm trots op te zijn, als je er eenmaal uit bent, dan heb je het toch maar geflikt. Werk nu aan het schuldenvrij worden, de kosten van je kind zijn nu nog in de hand te houden, ze verwachten nog geen dure cadeaus, later als je kind groter is, dan zal dat veel moeilijker worden, dan zien ze hoe het gaat bij vriendjes. Zorg dat je dan schuldenvrij bent. Voedt je kind ook dan op, met weten dat niet alles kan. Succes, nu nog even doorbijten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarbij is het echt niet raar dat we 1x in het jaar iets voor onze kleine willen vieren en haar nu ook willen dopen.. We vinden het jammer dat het niet gaat omdat wij verder geen extra kosten maken het 3 maanden van te voren aangeven bij de bewindvoering, Wij vieren onze eigen verjaardag niet eens, maar willen 1x iets extra voor onze kleine meid. wij vinden 1 jaar ook een echte mijlpaal het is ons eerste kindje die wil je dan ook een keer verwennen omdat we dat voor de rest ook al nooit kunnen. We voelen ons eigen erg teleurgesteld dat dit niet mogelijk is, en dat we geen enkele rechten hebben..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk is dat niet gek, maar je kunt het ook op een andere manier vieren, ga met z'n allen naar de kinderboerderij, daar geniet een kind van 1 jaar echt wel van. Of naar het bos of iets anders gratis bij jullie in de buurt. Het hoeft echt geen duur cadeau te zijn, om je kind te laten genieten en als je kind geniet, dan doe je dat zelf ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij alle doopfeestjes waar ik geweest ben was het een pot koffie en plak hotelcake op de locatie van het dopen zelf.. Koffie en cake dat lukt van €12.- .. Het gaat om het samen zijn..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan uit welke cultuur je komt, er zijn ook culturen waar dopen als een soort trouwerij gevierd worden. Maar een doop is meestal een familiefeest en je hoeft toch niet de schijn hoog te houden voor je familie? Een kind dat 1 jaar wordt, is meestal nog blijer met het inpakpapier dan met het kado.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een American party lijkt mij een optie (i.p.v. een cadeau maakt het bezoek een gerecht klaar voor een x-aantal personen). Je kunt sparen voor een outfit voor je kindje bij de Zeeman of vragen of er iemand een outfit cadeau wil doen (bijv. grootouders). De kinderboerderij is hierboven al als een leuke -gratis- locatie genoemd.
Er zijn tig opties aangedragen om het feest goedkoop te houden, maar je kunt er ook voor kiezen jullie kind later te dopen.
Ik begrijp dat jullie teleurgesteld zijn, maar wat niet kan kan niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor zover ik weet, eigen ervaring, is het zo dat als je geen schulden meer hebt, en toch vrijwillig onder bewind staat, dan is het jou geld, en helpt zij je alleen om er goed mee om te gaan. Als het goed is, spaart ze voor jullie , hoe weinig ook, en legt ze weg voor onvoorziene zaken. Op het moment dat het jou geld is, heb jij recht om te zeggen waar je je extra geld voor wilt hebben. Zij kan niet zeggen dat je het niet mag hebben als het er is, het is jou geld en zij werkt voor jou.
Dus, als er gespaard word, wat wel zo zou horen, als je geen schulden meer hebt, dan is het jou geld en mag jij er mee doen wat jij wilt, zij mag alleen aangeven dat je dan niets meer over hebt voor andere dingen, en jou dus vragen er nog eens over na te denken. Maar, als er nooit gespaard is en er is dus geen geld, dan is het gewoon jammer en zou ik idd creatiever gaan denken etc, wat hier boven allemaal al is geschreven..... oh enne mijn ervaring is, dat feestjes op die voet gebaseerd, dus niet op t geld maar op het samenzijn veel leuker, en veel meer in het geheugen blijven dan feestjes die gewoon met geld in elkaar gezet zijn... succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zal toch binnen uw kerk toch wel iemand zijn die kostenloos een leuke doopjurk kan maken voor een 1 jarige.
Neem daarvoor eens kontakt op met uw dominee of pastoor.

Antwoorden (1)

wanneer je in de WSNP zit heb je recht op dat deel van je inkomen wat valt onder de beslagvrije voet. dit heb je dan ook op papier ontvangen. Verder heeft het te maken met het nivo van het inkomen. Heb je een hoog inkomen dan wordt er een zogenaamd potje onvoorzien opgebouwd, heb je bijvoorbeeld een bijstandsniveau dan komt er soms een enkele euro in het potje. dit potje is echter bedoeld voor ernstige problemen bv de wasmachine of de koelkast die er mee stopt
er is geen enkel recht buiten de beslagvrije voet. Elke bewindvoerder heeft binnen de grenzen van de wet de mogelijkheid om geld wel of niet toe te kennen. Hier is meestal geen correspondentie over mogelijk. Het is natuurlijk wel zo dat u recht hebt op een deel van uw vakantiegeld, in het komend jaar. Als u deze gebeurtenis erg belangrijk vind, kunt u vragen aan de bewindvoerder of u in verband met deze voor u bijzondere gebeurtenis alvast een klein bedrag van kunt krijgen. Zodra het vakantiegeld dan wordt uitgekeerd maakt u het geleende bedrag dan extra over
Maar het geheel heeft ook te maken met de relatie die u heeft opgebouwd met uw bewindvoerder. Zorgt u ervoor dat alle vragen zo snel mogelijk volledig worden beantwoord en geeft u direct gehoor aan oproepen dan kan! de bewindvoerder u ter wille zijn. U moet goed begrijpen dat u een grote schuld heeft en hiervoor in de WSNP zit. U heeft dus geen recht op extra gelden