Als iemand geld overmaakt vanuit india (western union) Waarom duurt het dan drie dagen?

Ik heb vanuit nederland vaak geld overgemaakt naar de filipijnen en daar kunnen ze het al binnen +/- 15 min al ophalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij ligt dat niet aan de afstand, maar aan het feit of je bank een vestiging heeft in het betreffende land.
In Frankrijk bijvoorbeeld duurt het bij mij drie dagen voordat mijn geld is afgeschreven van mijn rekening (Rabobank), terwijl het bij een maatje van mij dezelfde dag nog afgeschreven wordt (ik dacht dat hij bij ING zit).
Hoe het met geld overmaken zit, weet ik niet, maar ik denk dat dat hetzelfde werkt.