Hoelang is de wachttijd van een uwv deskundigenoordeel

En dan bedoel ik de wachttijd tussen aanvraag en behandeling. En hoelang tussen behandeling en uitslag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
ronron1212
10 jaar geleden
Behandeling uwv ? die behandeld niet die geeft een oordeel over arbeidsongeschiktheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In behandeling genomen
Antoni
10 jaar geleden
ronron1212, niet alleen mensen kunnen worden behandeld, ook zaken, dossiers, vragen, etcetera kunnen worden behandeld! Dan wordt er een oordeel gevormd, een antwoord gezocht, een reactie geformuleerd, etcetera.
ronron1212
10 jaar geleden
die behandeld niet die geeft een oordeel over arbeidsongeschiktheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad wat Antoni zegt. Als ik een deskundigheidsoordeel aanvraag bij de uwv arts omdat ik er bv niet uitkom met de arbo arts en baas in het kader van reintergratie.
Hoelang duurt het dan na aanmelding voor dat het eerste gesprek bij het uwv kan plaats vinden? Is dat een week, is dat meerdere weken, is dat na enkele dagen. En hoe gaat het dan verder. Is het één gesprek / onderzoek of is het meerdere gesprekken?
Uiteindelijk zal de de uwv arts een oordeel geven, hoelang duurt dat voor het zover is (hoelang heeft hij dus de tijd nodig hiervoor gemiddeld). Dus stel ik vraag het 1 november aan. Binnen hoeveel tijd ligt dan het deskundigheidsoordeel van de uwv arts op de deurmat en hoe gaat zoiets in zijn werk

Antwoorden (1)

De beslistermijn tussen aanvraag WAJONG en beslissing was tot 2012 – 14 weken. Vanaf 1 januari 2012 is dat 8 weken geworden. De WAJONG en de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB) bieden mogelijkheden tot verlenging en opschorting van de beslistermijn. Bijvoorbeeld omdat gewacht wordt op informatie van een behandelend arts.

Als het UWV te laat is met het afhandelen van de aanvraag kan een beroep worden gedaan op de Wet dwangsom bij niet tijdig beslissen. Het UWV is dan verplicht een dwangsom uit te keren als ze nalatig is geweest in het afhandelen van de aanvraag.

De uitbetaling van de WAJONG vindt altijd zo rond de 23e van de maand plaats. Er moet rekening worden gehouden met een kleine wachttijd. Als bijvoorbeeld de WAJONG per 1 oktober 2013 is toegekend zal de eerste betaling op 22 november 2013 plaatsvinden.
fisbel