Ik wil een lening afsluiten maar ga samenwonen met mijn vriend die bkr geregistreerd is, heeft dat invloed op mijn lening?

Ik heb op mijn naam een huis gekocht en wil een extra lening afsluiten om de kosten van het bouwdepot voor te schieten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K
ronron1212
10 jaar geleden
Waarom wil je kosten van het bouwdepot voorschieten het bouwdepot is juist om de kosten te betalen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik familie heb die de werkzaamheden kunnen uitvoeren maar ik de materialen zal moeten kopen.
ronron1212
10 jaar geleden
De vraag is of de bank vind of jij nog meer kan lenen. Dat je samen gaat wonen hoeven ze niet te weten nog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, maar we laten een samenlevingscontract opstellen dus daar komen ze toch achter? Mijn Vriend heeft geen schuld meer maar wel bkr notering.
ronron1212
10 jaar geleden
Probeer je eerst de lening te krijgen.

Antwoorden (2)

Als je zijn loon mee wil nemen in de berekening van de lening zal dit wel invloed hebben. Als je eigen loon toereikend is voor het aanvragen van de lening dan zou ik zijn loon buiten beschouwing laten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens informatie gevonden op een website aangeboden door RONIS Online Marketing & Internetdiensten is het mogelijk een krediet aan te vragen ook al je BKR geregistreerd bent.

"Natuurlijk is het ook beter om geen geld te lenen als het niet nodig is. Geld lenen kost namelijk altijd direct geld [...]. Niet voor niks moeten banken verplicht de slogan voeren "geld lenen kost geld" [...].

Heb je een negatieve BKR notering, dan loop je gelijk tegen een probleem op. Aan jou de taak om de bank ervan te overtuigen dat je dit keer niet te ver in de schulden komt en je je aan je betalingsverplichtingen kunt houden."

"Soorten BKR registraties
Om te beginnen zullen we even melden dat een BKR registratie iets algemeens is. Elke Nederlander die op welke manier dan ook een lening heeft gehad staat bekend bij het BKR en heeft in feite een BKR registratie. Een BKR registratie hoeft dus zeker niet negatief te zijn.

Er zijn dus meerdere soorten BKR registraties, positief en negatief. In het beste geval heb je gewoon een normale registratie of sta je helemaal niet bij het BKR geregistreerd. Iets minder wordt het als je één van de volgende coderingen achter je registratie hebt staan:

A1 codering: achterstandscodering. Er is reeds een betalingsregeling getroffen.
A2 codering: achterstandscodering. De vordering is opeisbaar, diegene waarbij je een schuld hebt kan de schuld ineens vorderen en via een rechter beslag laten leggen.
A3 codering: achterstandscodering. Er is een geldbedrag van minimaal 250 euro betaald aan de bank of persoon waarbij je een schuld hebt.
A4 codering: achterstandscodering. Een bijzondere codering is de A4 codering. De persoon met BKR A4 codering is onvindbaar en heeft geen vast woonadres.
HY codering: achterstandscodering, specifiek voor een hypotheek.
H codering: Dit is de meest positieve BKR codering/notering die je kunt hebben. De H notering zegt dat je geen schulden meer hebt. De H wordt dan ook gezien als de afkorting voor "herstel".

Zoals je hierboven hebt gelezen is het niet per definitie negatief als je bekend staat bij het BKR in Tiel. Sta je echter negatief bekend, dan wordt het aanvragen van een geldlening wat moeilijker. Toch zijn er genoeg mogelijkheden om te lenen met een negatieve BKR notering. Bepaalde vormen van lenen zijn erg populair bij mensen met een codering bij het Bureau Krediet Registratie, zoals de welbekende minilening."