Je heeft zelf eigenlijk al het antwoord; de reclame's vallen je op. Dat is dus al iets, de reclame valt op, maar natuurlijk moet de reclame ook wel gericht zijn op het publiek wat het ziet, zo zul je geen reclame voor tampons in een auto-tijdschrift zien, en geen reclame van IKEA in een Donald Duck. Dus zolang de reclame's opvallen (d.m.v. grootte, kleur e.d.) en zolang ze gericht zijn op het publiek, zijn ze wel degelijk effectief. Ik kan er nog een heel verhaal bij vertellen over hoe reclame's psychisch werken, maar ik hoop dat mijn antwoord tot nu toe goed is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat moet wel, anders zouden er niet zoveel tijdschriften bestaan.

Tijdschriften worden betaald voor de reclame en uit die reclame-inkomsten worden alle rekeningen betaald. Praten we over iedereen die mee werkt aan de artikelen van tijdschriften, zoals bijvoorbeeld de schrijver, fotograaf, locatie, make-up, stylist, personen die geïnterviewd worden en natuurlijk alle mensen die op het kantoor en bij de uitgeverij werken.
Dat zijn veel mensen die ervan moeten leven...

Natuurlijk moet je betalen om een tijdschrift te kopen, maar zonder de reclame-inkomsten zou de prijs "skye-high" omhoog gaan!